נוהל חדש. הרב הראשי יונה מצגר
נוהל חדש. הרב הראשי יונה מצגרפלאש 90
הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, הגיע היום לביקור בכפר יאסוף, שם הוצת מסגד ביום שישי. הרב ביקש לגנות את האירוע אך חלק מהתושבים בחרו לתקוף אותו והפגינו נגד נוכחותו במקום.
איש הימין, ברוך מרזל, אמר בתגובה לביקור כי "הצביעות של הרב מצגר שרץ להחניף לשונאי ישראל שמסגדם נשרף מחרידה במיוחד נוכח הסכמתו להרס ושריפת בתי הכנסת בגוש קטיף והרס בתי העלמין. אוי לה למדינה שזהו הרב הראשי שלה".
אתמול (ראשון) מנע צה"ל מפעילים ורבנים בציונות הדתית להגיע למסגד שהוצת בכפר יאסוף כדי להביע הזדהות עם תושבי המקום. הרבנים עוכבו בצומת תפוח מסיבות ביטחוניות בשל המתיחות בכפר.
לערוץ 7 נמסר כי המבקרים נאלצו בסופו של דבר לערוך את המפגש בחסימה עצמה. הם הביאו עימהם ספרי קוראן שאותם ביקשו לתרום למסגד שהוצת.
בין הרבנים, רב היישוב תקוע, מנחם פרומן ורעייתו הדסה, הרב יהודה גלעד, הרב דוד ביגמן ממעלה גלבוע, הרב יוסי פרומן, פרופסורים ואנשי רוח.
רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' גינה הבוקר (ראשון) את ההצתה של המסגד בכפר יאסוף שבשומרון, המנוגדת לדבריו, "לכל ערכי היהדות וראויה לכל גינוי".

"המקומות הקדושים לכל בני הדתות צריכים להיות מחוץ למסגרת המחלוקות שבין העמים. יש לחקור את המעשה הקשה הזה ולגלות את מבצעיו במהרה", אמר הרב רבינוביץ'.