חסרת אחריות? בייניש
חסרת אחריות? ביינישפלאש 90

סדרת פסקי דין שיצאו מתחת יד שופטי בית המשפט העליון מרגיזה את שר האוצר, אשר תקף היום (ראשון) בועידת ישראל לעסקים את התנהלות בתי המשפט בסוגיות כלכליות.

"אני בוחן בשיתוף עם שר המשפטים דרכים לחייב את שופטי בג"ץ באמצעות חקיקה להתחשב בשיקולים תקציביים מקרו-כלכליים, כך שתימנענה פסיקות מופקרות ופופוליסטיות שיערערו את כל מערך סדרי העדיפויות של החברה בישראל", אמר שטייניץ לנוכחים.

שטייניץ הזכיר, כדוגמה להתנהלותו הבעייתית של בית המשפט העליון, את פרשיית ביטול חוק הפרטת בית הסוהר, "כלום לא יכלו השופטים להוציא צו-ביניים כדי להקפיא את בנייתו, או לחילופין לתת את פסיקתם לפני ארבע שנים, סמוך יותר להגשת העתירה", תהה שר האוצר.

לדבריו, "בנושאים ביטחוניים הם דווקא נוהגים באחריות רבה, כפי שנהגו בנושא הבג"צ על רשימת האסירים בעסקת שליט, אבל בנושאים כלכליים הם פוסקים פעם אחר פעם פסיקות עם משמעות כלכלית בעלות אסטרונומית ומבחינתם מאי נפקא מינה כמה זה יעלה".

דוגמה נוספת שציין שטייניץ הוא פסק הדין בנושא הכרה בהוצאות מטפלת, אשר לא ייושם בסופו של דבר, "אזכיר את פסק הדין השערורייתי של העליון בנושא הוצאות מטפלת - שאם היה מיושם היה מביא לעלויות של עד 6 מיליארד שקל כל שנה - דבר שהיה מביא להגדלת החוב ולקשיים קשים על שוק ההון הישראלי".