אלעל
אלעל

מלונאי אילת מצפים שמשרד התחבורה יישם את החלטת השר לאשר לחברת "אל על" לפעול בקו נתב"ג-אילת. הם מציינים כי עד לעונת חורף 2009/10, הפעילה "אל על" טיסה יומית מיוחדת מנתב"ג לאילת, במטוסים קטנים בני 45 מקומות, אותם הפעילה עבורה חברת "ישראייר", ואשר נועדו להעביר לאילת תיירים שהגיעו בטיסות "אל על" מאירופה וביקשו להמשיך ישירות לאילת.

הטיסות הפנימיות שאושרו ל"אל על" היו אמורות להחליף את הטיסות המיוחדות, להגדיל בצורה ניכרת את כמות המקומות המוצעים לתיירים האירופאים המבקשים להגיע לאילת, ולהקל ולפשט בתהליך הגעתם לאילת, דרך נתב"ג.

לטענתם, הנזקים באי-יישום ההחלטה לאפשר ל"אל על" לטוס לאילת הם עצומים, בחורף הנוכחי תמנע הגעתם של לפחות 20,000 תיירים מאירופה שאמורים היו להוציא באילת על שירותי תיירות כ-15 מיליון דולר, היא תפגע במאמצים שעושים מלונאי אילת ביחד עם משרד התיירות, לצאת מהמשבר החריף שפגע בתיירות הנכנסת לעיר וביכולתה להתמודד עם התחרות ההולכת ומתעצמת עם יעדי התיירות באזור.

התאחדות המלונות באילת מציינת כי פעילות "אל על" בקו בין נתב"ג לאילת תסייע לא רק לתיירות הנכנסת אלא גם לתיירות הפנים. הצגת מוביל שלישי בקו תגביר את התחרות, תשפר את השרות , ותוריד את המחירים, כל זאת לטובת הנופש הישראלי.