המשפטן ד"ר חיים משגב אומר לערוץ 7 כי דבריו של שר האוצר יובל שטייניץ כנגד בתי המשפט היו במקומם, "שופטי בית המשפט העליון מסתכלים בפריזמה צרה על הדברים ואכן בוחנים את הסוגיות השונות באספקט של זכויות יסוד של היחיד ולא מעט פעמים פסיקתם צודקת אבל היא גם יוצרת בעיות רבות", אמר.

"אם אנחנו לוקחים כדוגמא את החלטת בית המשפט כנגד הקמת בתי סוהר פרטיים, יש פה אקטיביזם שיפוטי, השופטים נטלו לעצמם סמכות וביטלו את החוק של הכנסת. מבחינת דיון בזכויות יסוד יכול להיות שהם צדקו, ייתכן שהקמת בית סוהר בבעלות פרטית זו פגיעה בזכות יסוד, אבל החלטתם תאלץ את המדינה לשלם לאלה שהקימו את בית הסוהר מיליוני שקלים, השופטים לא התחשבו בנזק הכלכלי שנגרם מהחלטתם".

"אותו דבר פסק הדין שקובע כי יוכרו הוצאות של אישה שמחזיקה מטפלת לצרכי מס, ההחלטה הזאת תעלה למדינה מיליוני שקלים. השופטים צריכים להבין שהחלטות הממשלה נותנות את הדעת גם על ההיקף של ההוצאות לקופת האוצר, בבית המשפט העליון לא נותנים את דעתם על כך". 

לדבריו על השופטים בבית המשפט העליון להימנע מעיסוק בסוגיות שלטוניות, "ישנן סוגיות שצריכות להיות מוכרעות לא בבית המשפט העליון אלא במקומות אחרים, השופטים לא יכולים לבחון הכול במבט כולל, זה יפה לפסוק שכל אישה שיוצאת לעבוד ומחזיקה מטפלת, ההוצאות שלה יוכרו במס, אבל זה אומר עוד מילוני שקלים לקופת האוצר".

"גם ההחלטה של העליון לחייב את הממשלה למגן את יישובי הדרום, הרי יש סדרי עדיפויות והכנסת קובעת אותם מתוך התחשבות בקופה. החלטה כזאת, למגן מיד את כל מבני החינוך גם אם היא נראית צודקת אך יש לה השלכות כלכליות של מאות מיליוני שקלים מי יכסה את זה. כמו שח"כ שמצרף הצעת חוק צריך להראות את התחשיב הכלכלי של העלות של ההצעה, כך בית המשפט העליון צריך להיות מחויב להיבטים הכלכלים בטרם הוא פוסק את פסק דינו".