העיר כרמיאל
העיר כרמיאלצילום: פלאש 90

ראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר דוחה את הקריאה להקים מערך של רכבת קלה לתושבי הצפון, לדבריו הפתרון היחיד הוא הקמת רכבת רגילה שתחבר את תושבי הצפון למרכז הארץ.

"לפני שבע שנים היה ויכוח אם להקים רכבת קלה או כבידה לכרמיאל, שכנענו אז את שר התחבורה סנה, שרק רכבת רגילה תחבר אותנו למרכז הארץ, לצערי הפרויקט נדחה, התקציב הוקפא ועכשיו החליטו לחדש את הדיון אם צריך רכבת קלה או רגילה", ציין.

לדבריו הגיע הזמן שכרמיאל וקריית שמונה יתחברו לקו הרכבת הקיים, "אנחנו רוצים שכרמיאל תהיה מחוברת לקו הרכבת הארצי, רכבת קלה לא תשרת אותנו, מה יעזור לנו שיהיו מספר קרונות שיעצרו במאה תחנות באזור כרמיאל זה ממש לא יהיה רלוונטי, אנחנו רוצים להיות קשורים לרכבת החוף שמגיעה לנהרייה, אין שום הצדקה לרכבת קלה. כמו שהעיר מודיעין התחברה לתל אביב, גם לנו מגיע".

אלדר מזהיר כי אם הרכבת לא תתחבר לכרמיאל המצב בצפון רק ילך ויחמיר, "אם נעשה רכבת קלה, גם בעוד מאתיים שנה לא תגיע רכבת לקריית שמונה, אבל אם כרמיאל תחובר לרכבת החוף אין לי ספק שהיא תמשיך לעלות גם לקריית שמונה, זה לא נורא מסובך להקים את קו הרכבת הזאת, מהחוף עד אלינו במנהרה תת קרקעית ואחר כך טיפוס מנחל עמוד לכיוון קריית שמונה".

הוא מקווה שמקבלי ההחלטות יתעשתו, "אין פה כרגע אבטלה גדולה ואפילו אנחנו פחות מהממוצע הארצי, אבל כדי להחיות את הצפון צריך לחבר אותנו לכל הארץ, חסרים פה עוד מפעלי עוגן ואם רוצים להביא לפה עוד תושבים יהודים צריך להתעורר מהר, כי באזור הגליל יש כיום כבר 70 אחוז ערבים אל מול 30 אחוזים בלבד של יהודים".