יבמ וחברת Consist Software Solutions Inc. , הפועלת גם בישראל, חתמו על הסכם עולמי לשיתוף פעולה טכנולוגי רב-שנתי, שצפוי להניב מכירות בהיקף של כ- 200 מיליון דולר.

על פי ההסכם שנחתם תציע קונסיסט ללקוחותיה, ממגזרי השירותים הפיננסיים, טלקומוניקציה, שירותים ציבוריים, ממשל ושירותי בריאות – יישומים חדשים על גבי תשתיות תוכנה של יבמ.

Consist Software Solutions Inc. הינה חברת תוכנה רב-לאומית ותיקה הפועלת במדינות רבות ומספקת מערכות תוכנה רחבות היקף לארגונים גדולים. בישראל פועלת קונסיסט מזה 20 שנה באמצעות קבוצת קונסיסט (ישראל).

ראוי לציין כי לשיתוף הפעולה החדש ברמה העולמית קדם שיתוף פעולה מקומי בישראל: קונסיסט מציעה עתה יחד עם יבמ את המערכת הפיננסית שלה ConsistGEM במכרז הגדול שעורך בנק הפועלים .

יבמ בחרה לחבור לקונסיסט בפרויקט זה היות וקונסיסט הינה החברה הרב-לאומית היחידה שהטמיעה בהצלחה מערכות פיננסיות גדולות ודומות בתאגידים בנקאיים מהמובילים בישראל, ביניהם בנק לאומי, בנק דיסקונט, בנק מזרחי-טפחות, הבנק המרכזי – בנק ישראל ואחרים.

המערכות הפיננסיות של קונסיסט, הפועלות כאמור בבנקים הגדולים בישראל, נהנות מהתאמה וציות מלא להוראות הדיווח לציבור של הפיקוח על הבנקים. קבוצת קונסיסט בישראל מונה כ-250 עובדים בתחומי ה-IT, בהם כ-80 מומחים אשר התמחותם הינה ביישום מערכתConsistGEM בבנקים.

קונסיסט היא ספק מוביל של יישומי תוכנה לסביבת המערכות המרכזיות של יבמ. החברה מביאה עימה היסטוריה ארוכה של אספקת יישומי תוכנה ללקוחות בדרום ובמרכז אמריקה – והיא פועלת גם בספרד, גרמניה, פורטוגל וישראל וכן בארצות נוספות. ההסכם עם יבמ צפוי לאפשר הרחבת הנוכחות של קונסיסט בשווקים נוספים ובכלל זה ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, יפן ודרום אפריקה.

יחד עם החתימה על ההסכם, הודיעה קונסיסט על תחילת השיווק של שני יישומי תוכנה חדשים הבנויים על רכיבי תוכנת בסיס הנתונים DB2 של יבמ. היישומים יאפשרו לפתח ביעילות גבוהה יותר, לפרוס ולנהל יישומים לכל רוחב הארגון, ולקבל החלטות עסקיות המבוססות על מידע אמין.

היישומים החדשים הם הראשונים בסידרת כלי תוכנה של קונסיסט שיכללו וישלבו את כל סל התוכנה של יבמ ובכלל זה DB2, קוגנוס, WebSphere, רשיונל, טיבולי ולוטוס. סל המוצרים של קונסיסט כולל כלים לניהול כלל-ארגוני, ניהול תהליכים עסקיים, ניהול אסטרטגי, מערכות פיננסיות בנקאיות, ניהול עסקי ביטוח, ניהול שירותי בריאות, וניהול פרוייקטים ארגוניים. בקונסיסט צופים כי שיתוף הפעולה עם יבמ יאפשר לחברה להציע ערך מוסף גדול יותר ללקוחותיה.