שבת מקץ – שבת הארגון של אריאל בנים

אריאל' היא תנועת נוער צעירה, תורנית, לאומית ציונית, שחוגגת השבת שבת ארגון והשנה גם את מלאת ה 30 שנה להיווסדה. מאז קמה התנועה היא גדלה ופרחה, כיום מונה התנועה כ-70 סניפים הפרושים מצפת שבצפון ועד יתד שבדרום וכ-8,000 חניכים פעילים. החניכים פועלים בסניפים נפרדים: סניפי הבנות פועלים תחת קורת הגג של 'תחום בנות' ואלה של הבנים תחת קורת גגו של 'תחום בנים'. לכל תחום מערך הדרכה המותאם לו ועזרי הדרכה המתחדשים באופן שוטף ומותאמים אף הם לכל תחום ותחום. הגידול המבורך הוא הודות לאמונה בצדקת הדרך - גם אם "הָיָה רֵאשִׁיתְךָ מִצְעָר" בזכות ההליכה בנתיב תּוֹרַת חַיִּים בְּעֹז ללא פשרות וללא היסוס הרי ש"אַחֲרִיתְךָ יִשְׂגֶּה מְאֹד".

"תנועתנו חרתה על דגלהּ להגדיל תורה ולהאדירה", אומר מזכ"ל התנועה יוסי ורדי, "אנחנו שואפים להוסיף נדבך של קדושה לקוממיות עם ישראל. דוגמה לכך היא העתקת שבת הארגון של הבנים לשבת חנוכה, באופן זה לימוד התורה של הבנים אינו נקטע. הם מתמידים בלימוד התורה, ומתפנים לעסוק בענייני חודש הארגון בעת הפגרה מלימודים בישיבות".

התנועה שהציבה לעצמה יעדים חינוכיים, קשורים לכל תחומי החיים כחלק מעם ישראל:

חינוך לאמונת חכמים – דבר שבא לידי ביטוי בדאגה שכל סניף וסניף ילווה על ידי רב סניף

צניעות שתבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים, לשמירת העיניים, לפשטות בלבוש ובהתנהגות

אימוץ התרבות היהודית כתרבות יחידה

ערבות הדדית ודאגה לכלל העם – יעד שהדרך להגיע אליו עוברת דרך פעילות חב"ב בהפצת יהדות בדוכנים ולקיום שיעורים בבתי ספר וגני ילדים.

התמדה בלימוד תורה מתוך אהבה

אהבת הארץ ופעילות למען שלמותה

הפעילויות של אריאל מגוונת ומתאימה את עצמה לאתגרים של ימינו – התנועה מפעילה סניפים בפריפריה, באזורים מאותגרים רוחנית וחברתית. חניכות התנועה מפעילות סניף מיוחד בבית חינוך לעיוורים ובמקומות נוספים בהם נצרכת פעילות רוחנית תומכת. כך למשל, לאחרונה התוודעה התקשורת הדתית לפעילות מרשימה של חניכות אריאל משעלבים המתגברות יהדות בגני ילדים בעיר מודיעין, השתתפות פעילה באירועי "ריקודגלים" בערים מעורבות (יפו, נצרת), נטיעות חגיגיות וימי הפנינג באזורים ה"דורשים חיזוק". כמו"כ התנועה משתפת פעולה עם עמיתותיה (תנועות הנוער הדתיות והכלליות) במאבק נגד הקיצוץ בתמיכת הממשלה בפעילויות נוער ברחבי הארץ.

"אנו שואפים להתרומם ולהתעלות", אומר המזכ"ל ורדי, "עיסוקנו בחינוך מצטרף לפעולת החשמונאים-הכוהנים אשר, אחרי ההרס הרב, שבו וחנכו את בית המקדש. כשם שבהדלקת נרות חנוכה אנו 'מוסיפים והולכים' כך גם בהתגדלות בתורה ובמצוות. צעד אחר צעד אנו הולכים ומתקדמים, מוסיפים והולכים. ומתוך ההליכה בדרך האמת, מתלווים אלינו עוד ועוד. דווקא הראייה הברורה של חוסר ההתפשרות והצעידה החד-משמעית בנתיב התורה – הן אלה שיובילו את עם ישראל אל האור. ועל כך אמר החכם באדם "כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר". ופירש המהר"ל: כל מצווה היא נר (בפני עצמו) אולם התורה כולה – אין היא נרות רבים נפרדים, אלא "תורה אור" – התורה, שיש בה כל המצוות כולן, היא אור אחד".



במסגרת חגיגות השלושים של התנועה התחרו עשרות הסניפים על הפקת לוגו השלושים, שמעטר מאז את כל ההפקות והפעילויות. חניכי התנועה מוציאים לאור בכל חודש כתב עת ייחודי ברמה גבוהה – "טל שמיים", שנכתב, נערך ומופק כולו – ע"י החניכים הצעירים, מדובר ביתרון מרשים ובלעדי בשוק התקשורת הדתית בישראל.