מה לדעתכם התשובות הנכונות לשאלות הבאות:

ממתיקים מלאכותיים - מרזים, או גורמים להשמנה ומסוכנים לבריאות?

מה מועיל יותר לירידה במשקל: הליכה מהירה או ריצה? 

האם יש קשר מוכח בין מחסור בשינה לבין השמנה?

עד כמה צבעי מאכל עלולים לגרום ישירות להיפראקטיביות לילדים?

לאה רזנקוביץ עונה תשובות מפתיעות לשאלות האלו ולעוד שאלות רבות, ואלו רק חלק מההפתעות ומהמיתוסים הנשברים בספר "רק לא דיאטה", ספרה החדש של מומחית הבריאות לאה רזניקוביץ.

אחרי 20 שנה בתחום החליטה רזניקוביץ, אחות ומקדמת בריאות, אם ל-5 ילדים ממשפחה דתית בחיפה, להקדיש את מרב זמנה לכתיבת ספר בנושא קידום הבריאות "ישנם נושאים מהותיים בחיינו שחייבים לתת עליהם את הדעת, כמו תזונה נכונה, פעילות גופנית, שינה נכונה והימנעות מעישון, וישנם נושאים שכל הורה חייב להיות מודע אליהם בגידול ילדיו" סיפרה רזניקוביץ, "מניסיוני למדתי כי אחד הדברים הקשים ביותר הוא שינוי אורחות החיים של המטופלים. פיתחתי לפני שנים שיטת הדרכה ייחודית לטיפול 'בגובה העיניים' ובעקבות בקשות ממספר מטופלים שלי החלטתי לכתוב ספר בנושא קידום הבריאות ושינויי ההתנהגות הנדרשים בתחום שיהוו המשך ישיר לעבודתי, מעין קשר ישיר שלי עם הקוראים".  

"רק לא דיאטה" אינו סתם 'עוד ספר', אלא ספר מהפכני בתחום קידום הבריאות המשלב הסברים הכתובים בשפה פשוטה ומובנת, מגובה במחקרים ובעובדות מדעיות, תוך הקפדה על מתן דוגמאות מחיי היומיום שהופכים את הספר למעשי ויישומי. המחברת התמסרה בשנתיים האחרונות לכתיבת הספר "ראיתי בכך ממש שליחות ואתגר, ואכן תוך זמן קצר בלבד כבר רואים את הפירות – התגובות פשוט מדהימות. אחת התגובות המרגשות עבורי הייתה כאשר נפגשתי עם מספר רופאים מומחים עם ותק של עשרות שנים בתחום שסיפרו לי כי בעקבות החשיפה לספר אף הם שינו את הרגלי התזונה שלהם ושל משפחתם" סיפרה רזניקוביץ.

"רק לא דיאטה" זכה לביקורות מצוינות ולבקרה מקצועית ממומחים רפואיים כדוגמת  פרופסור חיים יוספי שהגדירו כ"שליחות חשובה ביותר" ופרופסור י.ר ויסקופר, יו"ר הפורום הישראלי למניעת מחלות לב וכלי דם, שכתב "אלפי ספרים העוסקים בבריאות נכתבו עד כה. הספר הזה איננו עוד אחד מיני רבים, זהו ספר מיוחד במינו".