ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בבנק דיסקונט וזאת בגין הדרישה של העובדים לחתימה על הסכם שכר וקביעת תוספת השכר הסלקטיבית לפקידי הבנק לשנת 2009. הודעה על כך נמסרה למנכ"ל הבנק, גיורא עופר, על ידי יו"ר חטיבת עובדי הבנקים והביטוח בהסתדרות, ציון שמע.  

משמעות ההכרזה היא כי בתוך שבועיים, החל מ-14.1.2009, יכולים 2,900 מעובדי הבנק לנקוט באמצעים ארגוניים עד כדי השבתה מלאה של הבנק.  

בוועד העובדים טוענים כי הנהלת הבנק מתבצרת בעמדותיה ונוקטת בסחבת של ממש. "לאחר ארבעה חודשים של משא ומתן מצופה היה שנגיע להתקדמות כלשהי אולם הנהלת הבנק גוררת רגליים", כך מסרו בוועד העובדים.  

יוזכר כי אוכלוסיית המנהלים בבנק חתמה על הסכם שכר לשנים 2007-2009 (כולל) ואילו אוכלוסיית הפקידים עוד לא חתמה על הסכם לשנת 2009.  

ציון שמע, ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות הביטוח, ציין במכתבו למנכ"ל הבנק: "אבקש לעשות כל שביכולתך על מנת להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי עם נציגות העובדים כדי לקדם חתימה על הסכם".  

יו"ר וועד העובדים, ריקי בכר אמרה "הנהלת הבנק הציגה רווחי עתק לרבעון האחרון והיא שכחה כנראה שהעובדים הם חלק מההצלחה של הבנק. אנחנו ויתרנו על חמישה ימי חופשה בשל המשבר הכלכלי ומתוך אחריות כלפי הבנק. ככל הנראה, ההנהלה לא מבינה שרק בזכות העובדים היא הציגה הישגים כפי שהוצגו ברבעון השלישי".