הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: איתי כהן, "במחנה"

ביום שלאחר ההכרזה כי ימונה לרב הצבאי הראשי, אומר סא"ל (מיל') הרב רפי פרץ, ראש מכינת "עצם", לערוץ 7 כי הוא רואה בתפקיד שליחות של ממש, "אני מרגיש שנפלה בחלקי אחריות גדולה וכבוד גדול להיכנס לנעליהם של גדולי ישראל, הרב גורן והרב נבון זכר צדיקים לברכה, ואני מודה לרמטכ"ל ולשר הביטחון על האמון שהם נתנו בי, יש כנראה באמת רצון לחבר בין הקצוות".

הרב פרץ ששירת בחיל האוויר, "החניכים שלי קוראים לי הרב רפי, יש לי את הזכות להיות בעולם מיוחד, מצד אחד עולם הטיסה שלי, שמשלב ערכים ודבקות במשימה ומצד שני עולם התורה. אני לא מתכוון להפסיק את הפעילות שלי במכינת עצם ואמשיך להיות שם בשבתות ונדאג שימצא מחליף מתאים לתפקיד".

הוא מקווה שכרב ראשי לצה"ל הוא יוכל לברך על המוגמר בכל מה שקשור לשיקום מגורשי גוש קטיף, "גם אנחנו עדיין גרים במגורים הזמניים ואני מקווה שגם הבית וגם הישיבה יעברו למגורי הקבע".

לדבריו העובדה שמכינת "עצם" חיבקה את החיילים שבאו לגרש אותם היא לא בהכרח חסרון, "אם אני נתפס היום על זה שאני אוהב את צה"ל אהבת חינם אני מוכן לשלם את המחיר, וגם אם יש כאלה שמבקרים אותי אני מוכן לזה".

לרב יש מסר חשוב עמו הוא נכנס לתפקיד, "הדבר החשוב הוא שכל חייל יהיה גאה להיות יהודי שיכיר את המורשת וידע על מה הוא נלחם - זה המסר. הרב רונצקי עשה דברים נפלאים כמו הכנסת חיילים קרביים לרבנות בצבא, וגם אני כאיש צוות אויר וכרב אמשיך ללמוד הרבה כדי שנוכל להפיק את המיטב מהתפקיד".

הרב פרץ נולד בשנת 1956 בירושלים. בצעירותו למד בישיבת נתיב מאיר ובמסגרת שירותו הצבאי שירת כטייס מסוקים בחיל האוויר, ממנו השתחרר בדרגת רב סרן. עד היום, ממשיך הרב פרץ לתרום מניסיונו במסגרת שירות מילואים בהכשרת טייסים בבית הספר לטיסה. הוא נשוי למיכל ואב ל-12 ילדים.