לאחר מאבק עיקש מצד הוועד למען שדמה יהודית הודיע בסוף השבוע מח"ט עציון, אל"מ ערן מקוב, כי בכוונת צה"ל לעלות מחדש מוצב צה"לי בשדמה. בוועד מרוצים מהודעתו של המח"ט ומקווים כי מדובר בצעד ראשון נגד הפקרת המקום.

כבר שנים מתנהל מאבק על חורבות מחנה שדמה בגוש עציון. אנשי ימין דורשים להקים במקום עיר יהודית, ומצד אחר ניסיון של הפלסטינים לבנות על ההר בית חולים ופארק לרווחת תושבי בית סחור.

ביום שישי האחרון נעה שיירה של עשרות כלי רכב, מעוטרים בדגלי ישראל, מהר חומה לשדמה לטקס ט"ו בשבט תחת הכותרת: מחברים את ירושלים לגוש עציון- את הר חומה לשדמה.

ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין התייחס בטקס לדברי המח"ט ואמר "זוהי בשורה משמחת. הצבת מוצב בשדמה מהוה סימן ששדמה תהפך בע"ה לישוב משגשג וזאת בזכות הפעילות הנחושה והמתמדת של הועד למען שדמה יהודית. הועד למען שדמה יהודית הצליח במשימתו ומעכשיו יכול להמשיך הלאה ולהפוך ל'ועד למען ג'נין יהודית' או למען שכם יהודית".

הרצל יחזקאל, ראש מנהלת הר חומה, ציין את חשיבות החיבור והרצף היהודי בין הר חומה לשדמה וזאת כדי למנוע את התפשטות הבנייה הערבית המאיימת לחנוק את הר חומה, כלשונו ."זה יכול להפוך למציאות כמו שהר חומה גדלה מעבר לציפיות ולתוכניות".

גם אברהם אזולאי, עורך העיתון "לה פטיט הבדו", תושב הר חומה גם הוא, דבר בשם העולים מצרפת על חשיבות המאבק למען שדמה יהודית. הועד עצמו הודיע בתום האירוע כי ימשיך לקיים את הפעילות במרכז התרבות הארץ ישראלי בשדמה. ומציין כי "הושגו עד כה שתי מטרות: אי העברת השטח לערבים ונוכחות יהודית".



(סרט הסברה על שדמה)