הרב פרומן
הרב פרומןפלאש 90

רבה של תקוע, הרב מנחם פרומן, אומר בראיון לערוץ 7 כי הוא מזדהה עם הדברים שצוטטו בשמו של הרב יצחק גינזבורג שזה לא הזמן לעשיית פעולות נקם בפלשתינים.

"בהקשר למעצרו של הרב שפירא, מעצר שבא בעקבות שריפת ספרי הקוראן בכפר יאסוף, פורסם בגלי צה"ל בשם הרב גינזבורג שהוא אמר לתלמידיו שבימינו צריך לכבוש את הארץ לא ביד תקיפה, או אלימות ובוודאי שלא במדיניות של תג מחיר כי כיום אסור שהדרך תהיה על ידי הטלת אימה על הערבים אלא דווקא ביחסי שלום ופנייה להגינות שלהם", אומר הרב פרומן.

הרב פרומן טוען כי אם הדברים שצוטטו בשמו של הרב גינזבורג נכונים הם משקפים את דעתו של הרב קוק זצ"ל, "אנחנו צריכים לפנות אליהם כדי שיקיימו את שבע מצוות בני נוח שכוללות את האיסור לא תרצח. הרב קוק כתב שאלמלא חטא העגל ארץ ישראל הייתה נכבשת בדרכי שלום ולא מתוך מלחמה או הטלת מורא ופחד, צריך לחדש את המציאות של צלם אלוקים על האדם וכיום רק בדרכי שלום ניתן יהיה לכבוש את הארץ".

לדבריו, יש להפריד בין מעשים של אזרחים לבין מה שצה"ל צריך לעשות, "צה"ל צריך לנקוט ביד קשה נגד הטרוריסטים אבל אנחנו המתנחלים צריכים לנהוג בדרכי שלום, עם ישראל צריך להיות עם צלם אלוקים ולהתנהג בדרכיו של הקב"ה וזאת הדרך האמיתית שתביא לכך שהערבים יקבלו את העובדה שאנחנו יושבים בארצנו, לאזרחים אסור לקחת את התפקיד של צה"ל".