פינוי שבות עמי
פינוי שבות עמיפלאש 90

מזג האוויר הסוער והקר הצפוי עלול לפגוע בתושבי המאחזים והגבעות. דניאלה וייס, מהפעילות הבולטות להקמת מאחזים ביו"ש, מספרת בראיון לערוץ 7 על ההתמודדויות הקשות שעוברות עליהם בימי החורף הסוערים.

"אני יכולה לספר על השבת האחרונה, הייתי באיגלו שלי, במאחז רמת מגרון, מין אוהל עגול, ידענו כולנו שאמורה להיות סופה. בשבת בצהריים עוד הכול היה קסום, ישבנו ושרנו שירי שבת, ופתאום מזג האוויר השתנה, היה אובך בשמים ועיגול גדול סביב הירח, ידענו שעומד להיות מזג אויר סוער. פתאום הגיעה סופה אדירה שהעיפה את הצריף של הבנים ואת האיגלו שלי, למרות שחיזקתי אותו לפני שבת ביתדות הוא פשוט נקרע.נכנסתי לאיגלו כדי שהוא לא יעוף, הוצאתי את הספר אלטנוילנד של הרצל וקראתי זה היה פשוט מחזה סוריאליסטי", אומרת וייס.

לדבריה החורף הקשה פוגע גם בתושבי שאר המאחזים, "במערה בשבות עמי מטפטף כל הזמן גשם. מהתקרה פרסנו יריעות של ניילון. במהלך השבת עף גם הגג מהצריף של הבנות, היינו יחד עם 25 בנות שהמשיכו לאכול סעודה שלישית, ישבנו בצריף בלי גג והרגשנו איך שהשכינה שורה מעלינו, הגשם פסק והרוח ייבשה את הכול והמשכנו לשיר את שירי השבת"

וויס מספרת כי דווקא בתקופה הזו יש עבודה רבה, "בהרבה מקומות עפים הצריפים והגגות ואנחנו מתקנים. במצפה אביחי ליד קריית ארבע, המשפחות עשו הכנות לשלג ועטפו את המבנים בניילונים ממש כמו שעוטפים חבילות, הניילונים גם כן עלולים לעוף ברוח כמו ספינות מפרש אז חיררנו אותם בחורים".