כביש 443
כביש 443פלאש 90

בימין רואים באירוע הירי בכביש 443, הוכחה נוספת לניתוקה מהמציאות של פסיקת בג"ץ, בנוגע לפתיחת כביש 443 לתנועת פלסטינים.

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר הערב (שלישי) כי "המחבלים הערבים שניסו הערב לבצע פיגוע ירי על כביש 443 הביעו כבדרך אגב גם את תודתם לשופטי בג"ץ שמבקשים להקל עליהם את מלאכת הרצח בפעם הבאה. על ממשלת ישראל לחזור לבג"ץ ולדרוש דיון נוסף בהרכב מורחב, בו תדרוש המדינה לשנות את הפסיקה הקודמת המעדיפה את מרקם החיים של הערבים על עצם החיים של היהודים".

תא"ל (מיל') ח"כ מירי רגב (ליכוד) קובעת, כי "לאור ניסיון הפיגוע הערב בכביש 443, על מערכת המשפט להתעשת ולשנות את ההחלטה המאפשרת תנועת כלי רכב פלסטינים בכביש זה. לצערי, כל ניסיון להקל על חיי הפלסטינים, מביא עימו טרור שכמדינה אסור לנו להשלים עמו".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) קרא בעקבות מה שהוא מגדיר "ניסיון רצח חיילי צה"ל בכביש 443", לשופטת ביניש, "להסיר את ידיה מענייניה הבטחוניים של מדינת ישראל". לדבריו, "על ביניש להתנצל בפני צה"ל על אשר כפתה עליו להתיר בקרוב תנועת ערבים על הכביש, ולהכריז מיד שהיא חוזרת בה מהתערבותה בעניינים שהיא איננה נושאת באחריותם".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר הערב, כי אירוע הירי הוא "הפרומו למה שיקרה אם חלילה החלטת בג"ץ תצא לפועל. הגיע הזמן ששופטי בג"ץ יפנימו כי תפקידם הראשון הוא לדאוג לביטחון תושבי מדינת ישראל, ולא לחופש תנועה של מי שמנצל זאת לפעולות טרור".

חה"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אשר הגיש את הצעת החוק לסיפוח כביש 443, אמר בתגובה לניסיון הפיגוע, כי "הירי הינו 'מענה' הולם להחלטת בג"ץ. ניסיון הירי רק מחזק ומעצים את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי על כביש זה".

גם ח"כ יריב לוין, אשר היה שותף להצעת החוק, סבור כי "שוב אנו מגלים כי אזרחי ישראל הנוסעים בדרכים משולים לברווזים במטווח. אני קורא לשרי הממשלה להצביע כבר ביום ראשון הקרוב בעד הצעת החוק שהגשתי לפתרון המשבר שנוצר בעקבות החלטת בג"ץ בענין כביש 443".