מפתחות
מפתחות

ציר ישראל לשעבר בוושינגטון, יורם אטינגר, מזהיר מפני הצפת אלפי ערבים את ישראל במידה והתיקון לחוק האזרחות יתבטל על ידי בית המשפט, "זוהי פריצת סכר שמשמעותה שלילית, גם בתחום הביטחוני והדמוגראפי וגם בתחום הפלילי חברתי. צעד כזה של הרשות השופטת יהפוך את ישראל ליעד של מהגרים מאפריקה, ירדן, מצרים וסוריה וכמובן גם מעזה למעשה זו החלטה שתביא למימוש זכות השיבה, הטענה המופרכת הידועה של אותם ערבים".

לדבריו זוהי טקטיקה מתוחכמת ידועה של ערביי ישראל, "השיטה פה מאוד ברורה, ערבי או ערבייה שמביאים את בן או בת  הזוג שלהם מיהודה ושומרון או מעזה מתחתנים איתם ובעקבות זאת נולדים להם ילדים, הזוג הזה מביא גם את ההורים של הכלה מעזה ועוד ילדים מנישואין קודמים אחר כך הם מתגרשים פיקטיבית או לא פיקטיבית ואז מתחתנים פעם נוספת, יש פה יבוא אדיר של ערבים לתוככי מדינת ישראל בשיטת חבר מביא חבר, הם בעצם מקבלים אישור לפוליגמיה".

אטינגר טוען כי בנוסף לנזק הדמוגראפי והביטחוני זהו נזק כלכלי בל יתואר, "במקרים רבים הם ממשיכים להתגורר ביהודה ושומרון, אבל נחשבים לאזרחים ישראלים, על פי מנהל האוכלוסין קיבלו בשנת 2003 אותם ערבים, 28 מיליון שקלים לחודש מקצבאות ילדים, שזה אומר שלושה מיליארד שקל לשנה, יש גם  משפחות חד הוריות וזו תעשייה של ממש".

לטענתו הערבים בשקט בשקט מממשים את זכות השיבה, "זו בעיה לא רק דמוגרפית אלא גם ביטחונית, יש להם לוחיות זיהוי ישראליות שמקלות עליהם להיכנס לתוככי הקו הירוק. העובדה שבשבע השנים האחרונות החוק הזה קיים זה כשלעצמו בלם הגירה אדירה של ערבים מעזה אל ישראל, בין השנים 93 ל- 2003 היגרו לישראל 150 אלף ערבים, אם הבג"ץ יבטל את החוק יהיה פה שיטפון של ערבים שיהגרו אלינו, הפתרון היחיד, זו חקיקה ברורה שתמנע את הקטסטרופה".