ההפגנה בשייח ג'ראח
ההפגנה בשייח ג'ראחפלאש 90

איש ארץ ישראל שלנו, איתמר בן גביר, פנה הבוקר (שישי) במכתב דחוף למפקד משטרת מחוז ירושלים, אהרון פרנקו.



במכתבו כותב בן גביר כי "להווי ידוע לי כי אנשי השמאל הקיצוני הניפו בהפגנות קודמות ומתכוונים להניף בהפגנה דגלים של ארגון אש"ף. כפי שידוע לכבודו, ארגון אש"ף הוצא אל מחוץ לחוק במדינת ישראל והנפת דגליו אסורה בתכלית האיסור", כתב בן גביר.



אני מפנה את כבודו, לפקודה למניעת טרור תש"ח 1948 שם בסעיף 4( ז ) לפקודה נכתב :



"תמיכה בארגון טרוריסטי (ז) או העושה מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו, בהנפת דגל, בהצגת סמל או סיסמה או בהשמעת המנון או סיסמה, או כל מעשה גלוי דומה המגלה בבירור הזדהות או אהדה כאמור, והכל במקום ציבורי או באופן שאנשים הנמצאים במקום ציבורי יכולים לראות או לשמוע גילוי כזה של הזדהות או אהדה".



"מכובדי, הכרזת ארגון אש"ף כארגון טרור מעולם לא בוטלה ולכן קשה לי להבין את המדיניות הסלחנית של המשטרה כלפי מי שמזדהה ומניף דגל של ארגון טרור בהפגנה בלב ירושלים בנוסף כפי שידוע לך הנפה של דגל שכזה עלולה לגרום להפרת השלום, להסתה ולהוביל להתפרעויות חמורות. אני פונה אליך בדרישה שתאכוף את חוקי מדינת ישראל ותנחה את השוטרים לאסור הנפת דגלי אש"ף ולעצור את מי שמגלה הזדהות עם אותו ארגון טרור.חופש הביטוי אינה מילת קסם בשמה יכולה המשטרה לקיים מדיניות סלחנית כלפי אנשי השמאל הקיצוני המבקשים להבעיר את מזרח ירושלים", סיים בן גביר את מכתבו.

חברי הכנסת של האיחוד הלאומי קראו בצהרים לציבור להגיע במוצאי השבת הקרובה לבתי המתיישבים בשמעון הצדיק. חברי הכנסת של הסיעה, יו"ר הסיעה יעקב כ"ץ, ח"כ אריה אלדד וח"כ ד"ר מיכאל בן ארי וח"כ אורי אריאל יגיעו למקום כדי להגן על שלומם של מתיישבים ולשאת תפילה לשמירה על ירושלים.

"לא נותיר את המתיישבים לבד מול ההפגנות האלימות של שהשמאל הקיצוני הלא ציוני ואנרכיסטי נגיע כולנו במוצאי שבת לשכונה ונשמור על המתיישבים", אמרו הח"כים.

בית המשפט העליון קבע אתמול (חמישי) כי הפגנת השמאל בשכונת שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח) תתקיים כפי שתוכננה. בית המשפט הגביל את מספר המשתתפים בצעדה ל-300 וקבע כי היא תימשך חצי שעה בלבד.