הדרי: נמשיך לאכלס בתים בשמעון הצדיק

דוד הדרי, סגן ראש עיריית ירושלים (מפד"ל איחוד לאומי), ביקר הבוקר בשכונת שמעון הצדיק בכדי לעמוד מקרוב על האכלוס של משפחות יהודיות בשכונה. בחודשים האחרונים התגבר קצב האכלוס של בתים בשכונה במשפחות יהודיות, לאחר שבית המשפט קבע שיש לפנות את הערבים שפלשו לבתים שלא כדין. בתחילת השבוע פירקה משטרת ישראל את אוהל המחאה שהקימו אנרכיסטים מהשמאל במחאה על פינוי המשפחות הערביות.

הדרי ביקש להדגיש עם תחילת הסיור כי: "מדובר בקרקעות של יהודים, אשר רשומות בטאבו כדת וכדין. בעוד שמפגיני השמאל מתהדרים בכך שבג"צ אישר להם להפגין, הם מסרבים לקבל את הכרעת בית המשפט שקבע כי הקרקעות והבתים שייכים ליהודים".

כח משטרה שהתלווה לסיור מנע מכמה אזרחים ערבים להתעמת עם סגן ראש העיר, לאחר שביקשו להתלונן בפניו על שהוצאו מבתיהם. בעקבות זאת אמר הדרי: "כשומרי חוק יש לקיים את החלטת בית המשפט שהחליט להשיב את הרכוש היהודי לבעליו החוקיים". הוא הוסיף כי: "בקרוב יאוכלסו בתים נוספים בשכונה במשפחות יהודיות, על פי החלטת בית המשפט".

באזור שיח' ג'ראח סביב קבר שמעון הצדיק שוכנות הקרקעות הראשונות שנקנו על ידי יהודים בירושלים עוד במאה הקודמת. האזור ננטש בשנת 48', והקרקע הועברה לידי הממונה על נכסי נפקדים בשלטון הירדני. עם איחודה של ירושלים בשנת 67' חזרו הקרקעות לידי מדינת ישראל וזו החזירה אותן לוועד העדה הספרדית שהינם הבעלים החוקיים של הקרקע. התושבים הערבים שהתגוררו במקום הסכימו להסדר משפטי שבו הם יוכרו כדיירים בשכירות, אולם גורמי שמאל החליטו "לפוצץ" את הנושא, ויצאו במאבק מתוקשר. בעקבות זאת טענו התושבים הערבים כי הם הבעלים על הקרקע, אולם המסמכים שהציגו התגלו בבית המשפט כמזוייפים. בתום דיונים ממושכים בכמה וכמה ערכאות קבע בית המשפט שיש לפנות את התושבים הערבים ולהחזיר את החזקה במקום לבעלות יהודית, לידי וועד העדה הספרדית.

עם סיום סיורו של סגן ראש העיר, הוא קיים ישיבת עבודה בביתה של אחת המשפחות. בדבריו  אמר הדרי כי הגיע לחזק את המשפחות על רקע התנכלויות בלתי פוסקות מצידם של מפגיני שמאל שמבקשים להעלות את הנושא הלאומני. יחד עם התושבים ונציגים של בעלי הקרקעות הוא קיים דיון בכדי לבחון דרכים לשיפור מצבה של השכונה. הדרי גם קיבל סקירה בדבר האכלוס הצפוי של משפחות יהודיות נוספות בשכונה.