סגן הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, הוא המנהיג הראשון שמניח זר בקבר הרצל, על פי ההנחיה החדשה שנכנסה לתוקף לפי החלטת ועדת השרים לסמלים וטקסים. את סגן הנשיא ליוו ח"כ לשעבר עו"ד חגי מירום, המשמש כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בפועל, ומנהל הר הרצל בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב גיספאן.

לפני הנחת הזר על קברו של הרצל, העניק חגי מירום לג'וזף ביידן את ספרו של חוזה המדינה, "אלטנוילנד", ספר ובו תרגום יצירתו של בניימין זאב הרצל לחמש שפות. בהקדשה לספר כתב מירום: "בשם ההסתדרות הציונית העולמית ובהערכה רבה לידידותך ומחויבותך לרעיון הציוני ולמדינת ישראל".

לאחר שהעניק חגי מרום את הספר "אלטנויילנד" לסגן נשיא ארה"ב, אמר לו האורח רם המעלה כי אין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני וכי הוא רואה עצמו כציוני. סגן הנשיא סיפר לחגי מירום כי הוא גדל בבית נוצרי שבו חינך אותו אביו על ערכים לפיהם היהודים זכאים למדינה משלהם. "אני עצמי השתתפתי כמה וכמה פעמים בעבר בכינוסים של ההסתדרות הציונית העולמית כדי לסייע בגיוס תרומות למענכם", אמר סגן נשיא ארה"ב. בספר האורחים ליד קבר הרצל כתב ביידן כי הוא חש כבוד עמוק להביע כבוד לאיש של חזון.

ההחלטה לכלול הנחת זר בקברו של חוזה המדינה במסלול ביקורם של מנהיגים וראשי מדינות, באה בעקבות החלטת הממשלה להקדיש את שנת ה-62 לעצמאות ישראל לציון 150 שנה להולדת חוזה המדינה, בניימין זאב הרצל. לפי כללי הטקס החדשים, המנהיגים יבקרו בהר הרצל לפני הביקור המסורתי במוזיאון יד ושם כשהם מלווים בידי ראשי ההסתדרות הציונית העולמית.