חיילים בעזה
חיילים בעזהדובר צה"ל

התביעה הצבאית הגישה היום (ה'), כתב אישום בבית הדין הצבאי, מחוז שיפוט זרוע היבשה, נגד שני חיילי צה"ל בדרגת סמל-ראשון, בגין חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת, בהתאם לחוק השיפוט  הצבאי. מכתב האישום עולה כי במהלך מבצע "עופרת יצוקה", במסגרת סריקה של בניין בשכונת תל אל-הווא ברצועת עזה, הורו שני החיילים לאחד הילדים לפתוח מספר תיקים שנחשדו כממולכדים.



דובר צה"ל מציין כי חקירת המשטרה הצבאית החוקרת נפתחה במהלך חודש יוני 2009 בהנחיית הפרקליטות הצבאית ומיד לאחר שהאירוע הובא לידיעתה. 



בצה"ל מציינים כי טרם תחילת מבצע "עופרת יצוקה" ובמהלכו, הונחו כוחות צה"ל, כי חל איסור על כל הסתייעות כפויה באזרחים לצורך פעילות מבצעית ובפרט כשעקב כך עלולה להישקף סכנה לחיי האזרחים או לגופם.



"כידוע צה"ל מתחקר באופן מפורט ומעמיק אירועים שונים ממבצע "עופרת יצוקה" באמצעות תחקירים מבצעיים, תחקירי מומחים ברמה מטכ"לית ודרך חקירת תלונות פרטניות שהוגשו על- ידי אזרחים או ארגונים. לצה"ל מחויבות מוסרית להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים שאינם מעורבים בלחימה והוא נוקט באמצעים רבים לשמור על ערכי הלחימה והחוק לרבות באמצעות נקיטת צעדים משפטיים מול מי שהפר עקרונות אלה".

גורמים בצה"ל ציינו היום כי חקירת המשטרה הצבאית החוקרת נפתחה ביוני 2009, ללא כל קשר לדו"ח גולדסטון. עוד נמסר כי החקירה החלה לאחר שהמקרה הובא לידיעת התביעה הצבאית בדו"ח הנציגה המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לענייני ילדים, ועל סמך תלונה של הסניף הישראלי של האגודה הבין-לאומית לזכויות הילד.