אוטובוס, אילוסטרציה
אוטובוס, אילוסטרציה

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שלחה הערב (מוצאי שבת) איגרת למארגני ההפגנה נגד קווי המהדרין בירושלים והתיחסה למחויבות הנשים לשבת בחלק האחורי של קווי אוטובוס אלו בהם נוסעים גברים.



באיגרת כתבה לבני: "צר לי כי לא אוכל להיות עמכם אך חשוב לי לבטא את שאני חשה למראה הניסיון לחייב נשים לבטל עצמן ולהפך אותן לבלתי נראות, בלתי מורגשות ושוליות בחברה. אני מאמינה בכיבוד הדדי של אורח החיים השונה של המרכיבים המיוחדים של החברה הישראלית, אני מאמינה בזכותן של נשים לבחור את אורח חייהן ואכבד כל בחירה כזאת גם אם היא שונה משלי, ובתנאי שהיא נעשית מרצון חופשי ולא מתוך כפיה כפי שנעשה במקרה זה", כתבה.



"אין זה עניין פנימי של ציבור מסויים. אני רואה במאבק הזה לא רק מאבק על תחבורה גרידא, אלא על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית וחופשית. מי שדוחק נשים לירכתי האוטובוס מבקש לדחוק נשים מניראות ומתפיסת מקום שווה ומרכזי. מי שמסכים למיקומן של נשים בירכתיים הוא שמאפשר לדחוק נשים מכל עמדת השפעה אחרת בחברה הישראלית. מי ששותק כשנשים נדחקות למקום שולי ולא נראה, תומך בתהליך בו ידירו נשים מהובלה באקדמיה, בעולם העסקים, בצבא ובפוליטיקה. אני אשה יהודייה המחויבת לכך שערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יחיו בהרמוניה ולא יתנגשו זה בזה".



"אני גאה ביהדותי ובנשיותי ולא מוכנה לקבל כי קיימת סתירה בכך. אני אשה יהודייה הקוראת לצאת  במסר חד משמעי וברור שאלימות כלפי נשים על כל צורותיה ובכללן הדרת נשים מהמרחב  הציבורי אינה מקובלת במדינת ישראל של 2010. אני מברכת את הארגונים שפועלים במסירות נפש ונאבקים על ערכי הליבה של מדינת ישראל".