זה קרה בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר. אילה שקלונובסקי, תושבת חרשה, נסעה לבדה ברכבה כשבאחד מעיקולי הדרך מצאה את עצמה נוסעת לעבר עמוד תאורה שהונח לרוחב הכביש. על האירוע והתנהלותה הבעייתית של המשטרה היא מספרת ביומן ערוץ 7.

"השעה הייתה כמה דקות לפני 12:30 בלילה. חצי ק"מ ליד צומת הדואר יש סיבוב שמיד כשעברתי אותו ראיתי בגובה העיניים שלי עמוד מונח לרוחב הדרך. היו לי 2 שניות להחליט מה עושים. היה לי ברור שזה מארב ובצד הדרך מחכה לי חולייה על ההר שמחכה שאאט את הרכב ואז היא תפתח בירי. העמוד היה מונח באופן אלכסוני ולכן חשבתי שעדיף שאנסה לתפוס אותו בצד הימני הגבוה יותר. המשכתי בנסיעה. הערכתי שתהיה מכה בגג אבל העמוד פגע בשמשה. התמלאתי כולי בזכוכיות קטנטנות. הרכב כולו התמלא בזכוכיות. הגג קרס פנימה, סנטימטרים בודדים מעל הראש. היה חשוב לי באותו רגע להמשיך מחשש למארב. המשכתי בנסיעה. קיוויתי לראות ג'יפ או מישהו בש.ג. של נריה אבל לא היה איש. התקשרתי לבעלי שדיווח למוקד. נסעתי כשאני מתכופפת נמוך מאוד כדי לראות את הדרך בכמה סנטימטרים של זכוכית שנשארה שלמה. כל שאר הזכוכית הייתה מנופצת כמו קורי עכביש. סגרתי גם את החלונות למרות שהיה קשה לראות כי חששתי ממארב".

כשיצאה אילה מהרכב גילתה שבניגוד למה שחשבה לא מדובר במכה בגג הרכב אלא בקריסה מוחלטת של גג הרכב אל תוכו.

לאחר האירוע עצמו והדיווחים לרשויות נתקלה שקלונובסקי לתדהמתה בסירוב עיקש של המשטרה להכיר באירוע כאירוע חבלני אלא כאירוע פלילי. היא מספרת על שיחותיה עם חוקרי המשטרה בה נאמר לה שעבור החוקרים היעד הוא לשרטט כל אירוע ככזה שבוצע על רקע פלילי. בכך, סבורה שקלונובסקי, מבקשות הרשויות לחסוך הוצאה כלכלית של פיצוי על פעולת טרור מקופת המדינה. "החוקר שאל את איש הביטחון מהמועצה אם יש גניבות עמודים באזור, וכשהוא ענה לו 'כן' הוא אמר לו 'קיבלתי את מה שרציתי' ", מספרת שקלונובסקי המוסיפה ומציינת כי התקשר אליה מ"פ שהודיע לה שהוא נכון לגבות אותה על עמדתה מול המשטרה לאחר שבחן את הנתונים בשטח. למרות זאת "במשטרה אמרו לי 'המטרה שלנו היא להוכיח שהעניין פלילי' ".

שקלונובסקי מציינת עוד מדובר בפעולה יזומה וברורה של העברת עמוד החשמל מנקודה כלשהי דווקא לנקודה זו אחרי העיקול, "או שהעמוד הלך לשם לבד...", היא אומרת.

"הוצגו להם עדויות מקצועיות אבל המשטרה לא מוכנה לשמוע", היא אומרת, ובינתיים מונח הרכב הפגוע ללא בדיקה של איש שכן אם יטפל ברכב שמאי העוסק בפלילים לא יהיה מוכן מס רכוש לטפל במקרה.

בהמשך לדברים אלה אומר אביגדור שץ, קצין הביטחון של מועצת בנימין, כי מדובר בתופעה הנמשכת בשנים ובחודשים האחרונים, ומבחינתו אין ספק "חד משמעי – זה פיגוע". הוא מספר על חוליות מוכרות שזו דרך הפעולה שלהם.

לדבריו המקרה של שקלונובסקי חריף אף מהאחרים שכן "כאן גררו את העמוד ממקומו כדי להרוג את הנוסע. לקחו את העמוד והניחו אותו בצורה כזו ובגובה כזה שיפגע בדיוק בגובה הנהג. שקלונובסקי ניצלה בדרך נס".

לפי שעה עושה שץ ועמו אנשי מועצת בנימין מאמצים רבים מול המשטרה בניסיון לשכנע את אנשיה להכיר באירוע כפיגוע לכל דבר. "אני מאמין שהשכל הישר יגבר. כשיש מחסום אבנים מכירים באירוע כפיגוע אבל כשיש משהו מסוכן יותר כמו עמוד חשמל מתחילים להתלבט. אני מאוד מקווה שמישהו במשטרה יתעורר".

ובאשר להתמודדות עם מקרים דומים בעתיד. שץ מדגיש ואומר שאכן חשש לירי קיים באירועים מעין אלה ועל כן "ההנחיה לתושבים היא לעזוב את המקום במהירות. אם ניתן לעבור, לעבור מיד הלאה, ואם לא לפנות מהמקום ולהסתלק במהירות".