פעילים מטעם ארגוני זכויות היהודים בהר הבית ביקשו להקריב על ההר קורבן פסח. המשטרה סירבה, בג"ץ גיבה את הסירוב, ולמרות זאת מתכוונים הפעילים לקיים אירוע הדגמה ברובע היהודי. יהודה גליק, אחד ממארגני האירוע, סיפר לנו עליו ביומן ערוץ 7

"מדובר באחת ממצוות העשה החמורות ביותר, מצווה שיש עליה עונש כרת, היא קורבן פסח", פותח גליק את דבריו. כאמור, המארגנים ביקשו אישור מהמשטרה לקיים הקרבה מלאה על הר הבית אולם הדבר נאסר עליהם בשל מה שהוגדר כחשש מסכנה ביטחונית. גליק אינו מקבל את הסיבה הזו כמוצדקת. "אני תמה איך מדינה ששואפת להיות ליבראלית נבהלת מאיומי אלימות. גם לפני חנוכת בית כנסת 'החורבה' היו איומי אלימות ולא נבהלו", הוא אומר.

כאמור, בג"ץ גיבה את ההחלטה המשטרתית שלדברי גליק לא רק אסרה עליהם את ההקרבה אלא גם צעדה עם כבשים ועיזים מהרחבה שלפני בית כנסת 'החורבה' ועד לכותל המערבי.

גליק מסביר בדבריו מה הייתה הכוונה הראשונית: "לוקחים כבש או עז להר הבית. בונים מזבח מינימאלי בתוך זמן קצר, שוחטים, שופכים את הדם ועולים אל הגגות להתפלל. הדבר לא תלוי בקיומו של בית המקדש, כך נפסק כבר במשנה", הוא אומר ומוסיף לספר כי גדולי רבני העדה החרדית המליצו לציבור שומעי לקחם להימנות על קורבן פסח.

גליק מציין כי לכתחילה ראוי היה להקים מזבח גדול ומפואר, אולם בהעדר יכולת ניתן להסתפק גם במזבח ארעי בגודל של אמה על אמה ברום שלוש אמות.

את האיסורים והמגבלות לא מקבל ולא מבין גליק המציין שבג"ץ כבר קבע כי תפילה על הר הבית מותרת ליהודים והיא חלק מחופש הפולחן. הוא מציין כי בניגוד למגבלות על מעדות של יהודים אין המשטרה מעזה להרהר על מגבלות דומות לצעדות של בני דתות אחרות. "בשבת הקרובה יסובבו נוצרים את הר הבית כחלק מתחילת חגיגות הפסחא. יום למחרת, ביום ראשון הם יסובבו את הר הבית עם דקלים. אנחנו צפויים בתקופה הקרובה ללא מעט מצעדים והמשטרה לא חושבת על אפשרות של מניעה".

לשאלתנו אם הגורם להחלטה המשטרתית ולאישור בג"ץ אינה העובדה שעצם עניין העלייה להר הבית אינו מוטמע ואינו מסוכם גם בקרב היהדות האורתודוקסית, עונה גליק בחיוב. "עוד לא הטמענו את העניין הזה", הוא אומר וסבור שככל שההסברה סביב הר הבית והקשר לעם היהודי תתחזק כך יחלשו גם ההתנגדויות השלטוניות למהלכים דומים. "הציבור חושב שליל סדר באלפים עם מצה שמורה ללא קטניות זה סדר כהלכתו. אני מבקש להזכיר לו שזה חיקוי עלוב למה שצריך היה להיות".

ומה בכל זאת יתרחש היום (ב')? לאחר המגבלות החמורות שהציבה המשטרה, ולאחר שיחת טלפון בה, לדברי גליק, הוא אויים על ידי בכיר במשטרה שלא יעז לקיים התכנסות כלשהי ואם תתקיים התכנסות כזו ינקטו נגדה ביד קשה, לאחר כל זאת מתכוונים הפעילים לקיים אירוע הדגמה ברחבת 'החורבה'. "נקיים תפילת מנחה ולאחריה נדגישם את סדר עבודת קורבן פסח עם כבשים שנביא למקום אך ללא הקרבה כי אין הקרבה בחוץ. אחר כך נתפלל לריבונו של עולם שנזכה עוד השנה להקריב, או לפחות בשנה הבאה".

גליק סבור שאם יוכח שאכן הפעילים אינם עוברים על החוק לא תנהג המשטרה בשום אקט אלים כלפיהם. אם לא, הוא אומר, נפנה לעזרתם של ארגוני זכויות אדם...