מוסקבה מתקשה לחזור לשגרה לאחר מתקפת הטרור אתמול במהלכה נרצחו 39 בני אדם. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (שלישי) כי תפיסת מתכנני המתקפה הוא "עניין של כבוד". פוטין הוסיף ואמר כי על כוחות הביטחון להוכיח את עצמם ו"לגרור את המוחות שמאחורי הפיצוץ מתחתית הביוב", על מנת להביא אותם למשפט. 

בכירים האשימו היום את הכוחות הצבאיים מצפון הקווקז בהתקפה. דיווחי התקשורת הרוסית מקשרים את הפיגוע האחרון למותו של מנהיג המהפכה אינגושטיה, אלכסנדר טיכומירוב, הידוע בכינויו: סעיד בוריאצקי (הבן לאדן הרוסי). הוא נהרג על ידי כוחות הביטחון הרוסיים החודש, לאחר שהואשם בהתקפה על רכבת בנה שעברה, בה נהרגו 26 אנשים. העיתון הרוסי "קומרסנט" ציטט מפי מקורות בחקירה כי הם מאמינים שטיכומירוב גייס 30 מחבלים מתאבדים מרחבי אינגושטיה ושכנתה, צ'צ'ניה.  

המשטרה חוששת כי שניים מתוך המחבלים המתאבדים שהוא אימן היו אלה שפוצצו את הרכבות התחתיות במוסקבה על מנת לנקום את מותו. ברוסיה חוששים כי המתקפה אתמול מציינת התחלה של גל חדש של פיגועים על ידי מורדים.  

האבטחה במוסקבה תוגברה וכי המשטרה מחפשת אחר שלושה אנשים שנראו עם המחבלים המתאבדים. במקביל רכבות המטרו חזרו לפעולה, אך העובדים בחברה מתקשים לחזור לשיגרה ומבטי כולם נפולים ועצובים.  

מחקירת המתקפה עולה כי את הפיגוע אתמול ביצעו שתי מחבלות מתאבדות שהשתמשו בחומר נפץ מעורב בחתיכות מתכת. עיתוני רוסיה פירסמו שתי תמונות של נשים מתוך ההרוגים שעל פי החשד הן המחבלות המתאבדות. 

בראשית שנות ה-2000, ערי רוסיה הותקפו על ידי נשים מהקווקז שביצעו פעולות התאבדות. הן היו ידועות בכינויין "אלמנות שחורות" משום שבעליהן נרצחו על ידי חיילים רוסיים.  

פוטין הפציר בכוחות הביטחון למצוא את האחראים לאירוע. "אנחנו יודעים שהם כעת מתחבאים, אבל זה עניין של כבוד עבור כוחות הביטחון לגרד אותם מתחתיות הביוב ולהוציאם לאור", הוא אמר. פוטין ידוע בעמדתו הנוקשה כלפי מורדים מצ'צניה בעוד הוא היה הנשיא.