יומיים אחרי הפיגוע הכפול שגבה את חייהם של 39 בני אדם, במטרו של מוסקבה, מדווחים כלי התקשורת ברוסיה על אחד עשר הרוגים בפיצוץ שאירע היום (רביעי) סמוך לבית קולנוע בצפון הקווקז.

בתוך כך, במוסקבה מתקשים לעכל את פיגועי התופת שארעו שלשום בשתי תחנות מטרו בעיר. תושבי מוסקבה הדליקו היום נרות והניחו זרי פרחים בטקסי זיכרון שנערכו לקורבנות הפיגוע.

בשעות האחרונות נשמעות בכלי התקשורת תביעות לשנות את היחס למוסלמים שמקרבם יצאו המפגעים. גורמי הבטחון הרוסים פתחו במצוד ענק אחר האחראים לפגועים שבהם נרצחו 39 בני אדם. ההערכה ברוסיה היא כי הם בוצעו על ידי בדלנים צ'צ'נים וכי המתאבדות היו שייכות לארגון "האלמנות השחורות".

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח לשלוף מהביבים את מתכנני הפיגועים. "אנחנו יודעים איפה הם מסתתרים. נמצא ונשמיד את הטרוריסטים שאחראים לפעולה מגעילה זו. זה עניין של כבוד". הנשיא דמיטרי מדבדב הוסיף: "השמדנו מחבלים בעבר ונמשיך להשמיד בעתיד".

לפני ארבעה חודשים נהרגו 39 בני אדם בתאונת רכבת שעשתה את דרכה ממוסקבה לסנט פטרבורג, כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה. סמוך לזירה התגלו שרידי פצצה במשקל 7 ק"ג שגרמו לארבעה קרונות לרדת מהפסים.