"העם היהודי יוצא כל הזמן ממצרים"
 
נשיא המדינה היה הערב (שני) אורח הכבוד ובירך בחגיגות המימונה המרכזית של העיר ירושלים. במימונה השתתפו ראש העיר, ניר ברקת והרב הראשי הספרדי שלמה עמאר. הרב עמאר בירך את המשתתפים ואמר "שהקב"ה שעושה שלום במרומיו- יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ועל ירושלים".
 
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר "יש לא מעט אנשים בעולם שמנסים לערער את מצבנו ולחפש בקיעים בתפיסה שלנו יש קריאות תיגר על עתידנו כעם וכמדינה ויש גם חילוקי דעות בתוך העם היהודי", אמר. "המכנה המשותף של כולנו - זה בניית מדינת ישראל, בניית ירושלים וזה מחייב אותנו בפעולה משותפת". 

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר "הפסח השנה הוא הפסח הטוב ביותר שידע העם היהודי. בארצנו אף פעם לא היה ריכוז כזה של יהודים, לא היה משק משגשג כפי שהיום, אף פעם לא הייתה לנו יכולת ביטחונית עם צה"ל במרכז כפי שיש היום. אף פעם הארץ לא היתה תוססת כך - שמעתי ששניים וחצי מיליון יצאו לטייל - על כן מותר לנו לשמוח".

"צריך לזכור שיציאת מצרים אינה חד פעמית העם היהודי יוצא כל הזמן ממצרים. ממצרים של עוני ועדיין יש עוני בתוכינו. ממצרים של שיעבוד - עדין יש כאלה שרוצים לשעבד אותנו", אמר. "בכל דור ודור אדם צריך לראות עצמו כאילו יצא ממצרים".

 יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התארחה הערב (שני) במימונה המרכזית שערכה עיריית שדרות. לבני נשאה דברים וציינה כי "אני מרגישה כאן בין חברים, איתכם, תושבי שדרות".

"הייתי כאן כשרה בממשלה וכיו"ר אופוזיציה בימים הקשים של העיר, כאשר נפלו בה קסאמים ובימים שלא ליקקתם בהם דבש -  וגם בימים שבהם החליטה ממשלת ישראל לעשות את מה שצריך בעזה. מאז היו לכם ימים יותר טובים ואני מקווה שכך גם ימשיך להיות", הוסיפה.

לדבריה, "כאשר קמה מדינת ישראל ניסו לייצר בה את 'הצבר', שבכלל לא מחובר לאותה תרבות ומסורת כל כך מיוחדת שכל אחת מהקבוצות השונות שהגיעו לארץ מייצגת. עברו שנים רבות עד שלמדנו לייצר בישראל את אותו פסיפס כל כך יפה שמייצג את התרבויות השונות כולן. כולי תקווה שיהיו לנו רק ימים טובים ושנהיה כולנו מאוחדים ונדע לאחד ולהיות ביחד. תרבחו ותסעדו".

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) אליעזר, פתח את חגיגות המימונה הערב (ב'), כבכל שנה, בביתו של חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'ארד פרס. "חג המימונה מסמל יותר מכל את קיבוץ הגלויות שיש במדינת ישראל, ואת הרב-תרבותיות בארצנו", אמר בן אליעזר.

"זה מזמן כבר לא חג של עדה אחת, אלא החג של עם ישראל כולו. אאחל רק לכולנו, שנמשיך לחגוג יחד את החג גם בשנים הבאות, אאחל היום יותר מתמיד לאחדותו של העם וליכודו – אחדות שכה חשובה אל מול האתגרים הקשים העומדים בפנינו כאומה", הוסיף בן אליעזר.