אולמרט בביהמ"ש אתמול
אולמרט בביהמ"ש אתמולפלאש 90

בעקבות ההתפתחויות הדרמטיות אתמול במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שיגר הבוקר יו"ר תנועת 'אומ"ץ', אריה אבנרי, מכתב לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', ובו הוא מבקש לחקור סדרת פרשות שלדבריו נקשר אליהן שמו של אולמרט ועד כה לא נחקרו.

במכתבו קובע אבנרי כי "במרוצת השנים האחרונות הגישה תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה ולמשרד מבקר המדינה ולמשטרה שורה של תלונות נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ונגד עו"ד אוריאל מסר, שותפו לשעבר של אולמרט במשרד פרקליטים, בחשד לקשרים מסחריים סמויים לכאורה בין השניים. בתלונות אלו טענו כי לאורך הקריירה הציבורית של אולמרט בתפקידיו השונים, במישור הממלכתי והמוניציפאלי, חזר והופיע שמו של עו"ד מסר כפרקליטם של אילי הון וגופים כלכליים שנזקקו לשירותי המשרדים שעליהם חלש אולמרט".

מוסיף אבנרי וכותב כי לדאבונו "התמקדה המשטרה עד כה רק בפרשת ההעדפות שניתנו ללקוחותיו של עו"ד מסר ע"י מרכז ההשקעות בתקופה שבה כיהן אולמרט כשר התמ"ת. בגין חלק מהעדפות אלו עומד עתה אולמרט לדין. לקוחות אחרים שקיבלו העדפות לא נחקרו".

כיוון שכך פורט אבנרי במכתבו לסגלוביץ' את סדרת הפרשות שלדבריו "לא נחקרו ע"י המשטרה, עפ"י מידע המצוי ברשותנו, בעניין מערכות היחסים העסקיות לכאורה שהיו קיימות במשך השנים בין אולמרט ומסר וכן נושאים הקשורים באולמרט ללא מסר, שגם לגביהם התלונות תלויות ועומדות":

• כאשר כיהן אהוד אולמרט כשר הבריאות קיבל תוספת של כספי תיווך בסך 200 אלף דולר ממר יעקב נמרודי בעקבות עסקת מכירה של הכשרת היישוב שאולמרט שימש בה כמתווך בטרם התמנה כשר בממשלה. מי שגבה את הסכום הנ"ל היה עו"ד מסר, וזאת למרות שהשניים הכריזו זמן רב קודם לכן על פירוק השותפות ביניהם. דבר זה מעיד על כך שהקשר בינהם נמשך.

• אולמרט תיווך בשעתו במכירת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים לאיל ההון ארקדי גאידמק. באופן מפתיע לחץ אולמרט על גאידמק לצרף את מסר לצוות הפרקליטים שטיפל בעסקה. נראה כי אולמרט יצא לכאורה נשכר מכך באורח אישי.

• כאשר כיהן אולמרט כשר האוצר הפעיל משרדו לחץ כבד על חברת נמלי ישראל לבצע עסקה של רכישת קרקעות מחברת שמן. הופעל לחץ על חברי הדירקטוריון לאשר את העסקה מבלי שהובאה חוות דעת של שמאי ממשלתי לגבי שווי הקרקעות. העסקה אושרה בזכות קולותיהם של נציגי משרד האוצר. אחד הפרקליטים שטיפל בעסקה היה עו"ד מסר.

• בשעתו היתה עסקת רכישת קרקעות של הכנסיה הנוצרית בבית-שמש מידי הפטריארכיה. הפטריארך תיאפולוס גילה כי מי שפעל מאחורי הקלעים בעסקה היה עו"ד מסר, ונמסר לו כי מי שהמליץ עליו היה ממלא מקום ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט.

• בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התקשורת ייצג עו"ד מסר לקוחות שונים מול המשרד, והם זכו לקיצורי דרך בחסותו של אולמרט.

• במרוצת השנים נהג אולמרט לקבל הלוואות כספיות נדיבות מאילי הון שהיטיב עימם מבלי שטרח להחזירם. אילי ההון לא התלוננו בחשד שיחשפו עצמם כנותני שוחד. בחלק מההלוואות האלו היה מעורב לכאורה גם עו"ד מסר.

• בתקופת כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים, קיבלה סיעתו הלוואה של עשרות אלפי שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית שעליהם היה מופקד חברו הטוב אברהם הירשזון, שלימים מונה כשר האוצר. כספי ההלוואה הלא חוקית לא הוחזרו ופרשה זו נותרה פתוחה.

• במרוצת השנים רכשו גופים כלכליים שונים ואילי הון ציורים של גב' עליזה אולמרט במחירים מופרזים שלא הלמו את ערכן האמיתי של התמונות. עד כה פרשה זו נותרה פתוחה.

העתקים ממכתבו זה שיגר אבנרי גם למבקר המדינה ולפרקליט המדינה.