אכיפה. חופי הכנרת
אכיפה. חופי הכנרתפלאש 90

איגוד ערים כינרת, שקיבל לידיו בחודשים האחרונים את האחריות למספר חופים, החליט בצעד תקדימי לפתוח במהלך ימי חג הפסח בחינם את ששת החופים שנמצאים ברשותו – לבנון, כורסי, חלוקים צינברי, ברניקי ושיטים וזאת בכדי להחזיר את אמון הציבור בניהול ציבורי של החופים.

ברשות ניקוז ונחלים כינרת, הזרוע הביצועית של איגוד ערים, הזדרזו לפני החג להיערך מערכתית לקליטת הנופשים. שופצו התשתיות בחופים, הורחבו מקומות החניה, נבנו ערכות הסברה לנופשים, נשכר כח אדם ועוד.

במהלך החג חולקו למעלה מ – 10,000 ערכות הסברה לבאי החופים, אשר פירטו בפניהם את האמצעים שעומדים לרשותם לשמירה על החוף, ציידו אותם בשקיות אשפה וכן במאפרות אישיות על מנת שימנעו מזריקת בדלי סיגריות על החוף או אל המים.

מאות אלפי נופשים פשטו על חופי הכינרת בכל ימי החג. רבים השאירו על החוף עשרות טונות של אשפה שכללו בשרים, פחמים, שברי זכוכיות ועוד, ואילו רק מעטים מהנופשים לקחו את האשפה האישית שלהם לפחי האשפה.

ברשות ניקוז ונחלים כינרת אומרים כי נראה שהדרך עוד ארוכה להתנהגות ראויה של הציבור "מדובר על תהליך משותף של הרשויות והציבור. מחובת הרשויות לדאוג להצבת האמצעים לציבור ובאחריות הציבור לשמור על הטבע עם האמצעים שהוצבו לרשותו".

גם ביום העצמאות הקרוב – החליטו באיגוד ערים כינרת להשאיר את החופים פתוחים ולתת הזדמנות נוספת לציבור לשמור על הטבע והחופים. כמו כן הוחלט כי במהלך יום העצמאות יתוגברו הפיקוח והאכיפה וזאת לצד המשך מאמצי ההסברה לנופשים על חשיבות השמירה על הכינרת וסביבתה.

מנכ"ל הרשות, צביקה סלוצקי, נימק היום את ההחלטה להגברת האכיפה: "למרות מאות מיכלי האשפה שהעמדנו לטובת הציבור והשקעה עצומה בהסברה לנופשים - התנהגות הציבור בפסח הוכיחה כי אסור לנו לצפות מהציבור ליותר מידי ועלינו לנהוג ביד קשה עם העבריינים".