ילדי שכונת היובל חוששים מהריסה
 
הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ דני דנון, קיימה היום דיון תחת הנושא "הפגיעה בילדי שכונת היובל עקב הוראת בג"צ להרוס את בתיהם". בדיון השתתפו נציגים מהיישוב, נציגי משרד החינוך, משרד הרווחה וחברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד.

בפתח הישיבה מתח דנון ביקורת על משרד הביטחון, "הדיון מתקיים בגלל השתהות של משרד הביטחון בפרשה, לצערנו משרד הביטחון החליט להחרים את הדיון ולא להגיע לישיבה". דנון הוסיף ואמר, "'שלום עכשיו' הודיעו הבוקר שהם מוותרים על שני בתים בקרית יובל בגלל שהם שייכים לחללי צה"ל – מי הכתיר אותם לבעלי הסמכות?". 

קובי אלירז, יו"ר הועד המקומי בעלי אמר בדיון "לפני 5 שנים הגישה בג"צ עתירה נגד שכונת היובל וחרשה, אנחנו נמצאים היום שבועיים לפני המועד שבו המדינה צריכה לתת  תשובה סופית. צריך לזכור כי המתאר של היישוב נמצא בהחלטת מדינה עוד משנות ה-90. השכונה נבנתה בשנת היובל למדינה וגרים בשכונה היום כ-40 משפחות ולמעלה מ-100 ילדים בגילאים שונים", סיפר אלירז לוועדה, "רובנו שליחים של מדינת ישראל בין אם זה בצבא, בהוראה, במנהל הציבור, ופתאום אותם אנשים מוציאים את עצמם תחת הכותרת לא חוקיים. בעלי משפחות לא יודעים מה ילד יום והם צריכים לרשום את ילדיהם לבתי הספר ולגנים בשנה הבאה, והם בתחושה נוראית של חוסר וודאות". 

בדיון השתתפה גם עו"ד מירב וניסנוב, אם ל-4 שגרה בשכונת היובל 5 שנים, "המשפחות אצלנו מאוד נורמטיביות ומתעסקים בדברים הרגילים שילדים מתעסקים איתם. אבל לילדים יש שפה מאוד מעניינת ושונה מילדים אחרים. הילדים שלנו מתעסקים בשכול, בגלל שהשכונה קטנה והשכול פגע בכל משפחה. הילדים שלנו חברים של הילדים של משפחת קליין".  

וניסנוב הוסיפה, "המסירות נפש למדינה שלנו זה דבר שבשגרה אצלנו. והדבר הנוסף שהילדים משתמשים בו זה הנושא של הריסת בתים ע"י המדינה, איפה אגור בשנה הבאה, לאיזה גן אלך, ומי יהיו השכנים שלנו?, אני לא חושבת שילדים קטנים צריכים להתעסק בנושאים הללו. התקופה הארוכה הזאת של חוסר הוודאות פוגעת בנו. ילדים יודעים הכל".  

נורית שכנתה של מירב, ואם ל- 5 ילדים אמרה בדיון, "הילדים בשכונה עכשיו מתעסקים במשחק חדש "מה נעשה שיבואו להרוס לנו את הבית", אנחנו מקווים שהמדינה תקבל החלטה ולא תמשוך אותנו כל כך הרבה זמן. אני אפילו לא יכולה להגיד למנהל שלי בבית הספר שבו אני מלמדת שאני ממשיכה עם הכיתה שאותה אני מחנכת - כיתה י"א בעפרה".  

תושבת חרשה ולשעבר תושבת גוש קטיף אמרה בדיון,"אנחנו גרים שם מאז שגורשנו מנווה דקלים לאחר שגרנו שם 11 שנים, גררו אותנו מהבית, רמסו את ביתנו עם דחפורים, חווינו חוויה קשה מאוד, ההשפעות הקשות של הרס הבית וכל ההשלכות עדיין משפיעות עלינו בתוך המשפחה. לאחר הפינוי הגענו לחרשה וגילנו קהילה תומכת, אפילו שהילדים שלי טופלו ע"י פסיכולוג מצוין, לילדים שלי יש עדיין נזקים".  

ח"כ מיכאל בן ארי שהשתתף בדיון מתח ביקורת קשה על שר הביטחון אהוד ברק, "ראינו השבוע שראש הממשלה יודע לפתור בעיות כמו שהחליט בבית החולים ברזילי. אני לא מאמין ששר הביטחון יכשיר את השכונה, הוא מעדיף לרצות את ח"כ דניאל בן סימון וחבריו ממגדלי אקירוב מאשר לעשות מעשה אמיץ, לכן האחריות היא על ראש הממשלה". 

ח"כ אריה אלדד אמר "עלינו לדלג על שר הביטחון, הוא מצפצף עלינו אנחנו נצפצף עליו, מי שאחראי על הפתרון הוא רק ראש הממשלה".

מנהל מח' חינוך במועצה אזורית בנימין, הרב יעקב ליבי, אמר "הולכים להרוס את החברה הישראלית, הילדים האלה, תושבי חרשה והיובל, הם הילדים שמועמדים לקרוס קצינים ועתיד מדינת ישראל".

ח"כ דנון סיכם את הדיון, "הזמן הוא קריטי, אנחנו מדברים פה בסה"כ על 14 יום. הזלזול הבוטה של שר הביטחון, אהוד ברק, בעבודת הכנסת ממשיכה, בכוונתי לפעול בהליכים משמעתיים נגד שר הביטחון שלא שולח נציגים לועדת הכנסת, כמו כן הועדה קוראת לראש הממשלה לקחת את סמכויותיו של שר הביטחון ולהסדיר את הנושא של שכונת היובל וחרשה".