שר הביטחון, אהוד ברק, פנה הערב (רביעי) לנשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש בבקשה לדחות בחצי שנה את הריסת הבתים בשכונת היובל בעלי.

ברק כתב כי לאחרונה נפל בקרב רס"ן אלירז פרץ שהשכול היכה פעמיים את משפחתו. ברק ציין כי בסמוך לביתו של פרץ מתגוררת אלמנתו ושני ילדיו של רס"ן רועי קלין שנהרג במלחמת לבנון השנייה. לדבריו, עובדות אלה מחייבות טיפול רגיש ואנושי בפרשה זו.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "ברק פועל בצורה לא חוקית ואין לו כל רשות להתערב בהחלטות הרשות השופטת ולשגר מכתבים אישיים בניגוד לעיקרון הפרדת רשויות". לדבריו, "במקום להכשיר את בתי גיבורי ישראל הוא מנהל פולישטיקים על גב האלמנות".

ח"כ דני דנון (ליכוד) מסר "ברק מתחמק מלקבל הכרעה אמיתית וציונית ולהכשיר את השכונות, כפי שגיבורי ישראל לא היססו וגימגמו, כך מצופה גם מברק". דנון הוסיף "על רה"מ לקחת את סמכות ההחלטה מברק ולהכריע בנושא כפי שעשה בעניין ביה"ח ברזילי".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (איחוד לאומי) הגיבו לבקשת שר הבטחון, "אנו קוראים לשר הבטחון לא לגרור רגליים אלא להודיע לבג"צ על הכשרת שתי השכונות חרשה ויובל, מנימוקים של צדק וזכויות האזרח. דמם של הנופלים לא יהיה שווה פחות בעוד חצי שנה.אין שום הצדקה להמשך האפליה כנגד שכונו אלה רק בגלל מיקומן מעבר לקו הירוק", כתבו.



"למעלה מעשרים חברי כנסת יגיעו מחר לשכונת היובל לתמוך בזכותם של התושבים להליכי תכנון ובנייה סבירים והגונים".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מסר בתגובה "פניית שר הביטחון לבג"צ היא התחמקות ובריחה מהכרעה. עליו לאפשר את סיום אישור השכונה של משפחות קליין ופרץ. מדובר בשכונה חוקית ועל שר הביטחון לחתום על האישורים הנדרשים".

"העובדה ששר הביטחון אינו חותם על השלמת אישור השכונה היא יריקה בפרצופם של שני הגיבורים חללי צה"ל ובני משפחתם. המציאות שם פשוטה - כל הליכי התכנון הושלמו, אין מדובר באדמות של פלשתינאים ויש עוד עשרות שכונות שנמצאו במצב דומה ברחבי ישראל", אמר מנכ"ל הפורום, נחי אייל.