נחקר. דנקנר
נחקר. דנקנר

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עצרו היום (רביעי) את יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, ואת ראש מנהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, במסגרת פרשת הולילנד.

השניים נחקרו במשך מספר שעות והובאו הערב להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון שם הוארך מעצרו של דנקנר בחמישה ימים. העבירות בגינן נתבקשה הארכת המעצר הן מתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ועבירות מס. מאוחר יותר הערב הוארך גם מעצרו של אפרתי בחמישה ימים.

נציין כי החשדות נגד דנקנר לא נוגעים ישירות לפרויקט הולילנד, אך עלו במסגרת החקירה בפרשה.

על פי החשד דנקנר שילם שוחד לאפרתי, שמכהן כיום כמנהל רכבת ישראל, כדי לקדם מספר פרויקטים.

עו"ד מיכה פטמן, פרקליטה של שולה זקן, הודיעה אחר הצהרים כי זקן נערכת להקדים את מועד שובה ארצה אך המועד עדיין אינו ידוע. עוד ציין כי היא נערכת לעמוד לרשות החוקרים בפרשה זו ומוכנה לעמוד לרשותם בכל עת.

הוא ציין כי עדין נשמעו לשונות הטוענות כי יש אמת בפרסומים לפיהם זקן חתמה על הסכם כעד מדינה בפרשת הולילנד, "פרסומים אלו פוגעים בזקן ובמשפחתה מדובר בהבל הבלים ורעות רוח. אנו תקווה שבסופו של יום העובדות ידברו בעד עצמם".

נזכיר כי על פי דיווחים שונים בידי המשטרה די עדויות שיש בכוחן להפליל את זקן, ואלה יוצגו לבא כוחה במסגרת הניסיונות לשכנעה להעיד בפרשה ולהפליל בפועל את אולמרט תמורת הפחתת היקף ומספר האישומים נגדה.