גדולה אנושית. אור
גדולה אנושית. אורפלאש 90
הבלוג הירוק בשיתוף פעולה עם מכון ירושלים לחקר שווקים מזמין עיתונאים וחברים להשתתף בציון יום כדור הארץ בישראל, בחגיגת "שעת הגדולה האנושית" ב"קופי בין", רחוב שנקר 14, הרצליה, היום, יום ה', 22.4.10, בשעה 20:00.



"שלא כנהוג, נציין את יום כדור הארץ לא בכיבוי אורות אלא בהדלקתם, כדי לכבד את כוח ההמצאה האנושית וחשיבותו הרציונאלית של בני האדם המסוגל ליצור חשמל, אור, תעשיה וגם טיסות לחלל, אשר מקילים על חיי אנוש ומעניקים לאלה אשר חיים היום לאור פירות השכל האנושי, חיים ברמה שדורות קודמים אפילו לא חלמו עליהם", אמר בועז ארד, מנתח מדיניות במכון ירושלים לחקר שווקים ועורך "הבלוג הירוק". 



מארגני האירוע מבטיחים שבשעה ש-14 ערים בישראל יחשיכו את האורות הערב, הם ידליקו אורות, כדי לציין, שהדרך להתמודד עם שינויי אקלים ועם תופעות עוני ובורות היא לשחרר את כוחות החשיבה וההמצאה האנושים, ולא להחשיכם. "תכתיבים ממשלתיים אינם מהווים פתרון להתחממות או להתקררות כדור הארץ, ומיסים חדשים לא ידרבנו אזרחים טובים להטיב עם שכניהם ועם הסביבה. עדיף לשחרר את הראש האנושי להמציא לנו פטנטים, ולאפשר לדורות הבאים ליהנות ממלוא הכישרונות של בני האדם החושבים והפועלים בסביבה חופשית, המעודדת חשיבה יצירתית", אומר ארד.



באירוע ישאו דברים: בועז ארד, עורך אתר "אנכי" ו"הבלוג הירוק", מוטי היינריך, עורך אתר "קו ישר", זאב גולן, מכון ירושלים לחקר שווקים, ערן בר טל, עורך ופרשן כלכלי ומרצה לפיתוח חשיבה כלכלית באונ' בר אילן, ד"ר נועם חלפון, חוקר אקלים, וקורין סאוור, מנהלת מכון ירושלים לחקר שווקים. וכן יוקרן קטע מסרט על התחממות כדור הארץ.