גורמים בימין התייחסו הערב (חמישי) לתוכניתה של העיתונאית אורלי וילנאי בערוץ 2 "שתולים". וילנאי "שתלה" צעירה שתתעד את פעילותם של אנשי ימין במאחזים בנסיון לתעד פעילות אלימה ועבריינית כדי להכפיש את תושבי יהודה ושומרון אך לא מצאה ממש.

"אורלי וילנאי חברה במהלך הצילומים לפעיל השמאל הקיצוני עזרא נוואי בנסיון להכפיש את המתנחלים. חומר של ממש לא יצא לה והיא נראית בתוכנית כמתחננת לתשומת לב בנסיון לעורר פרובקציה ולמשוך את אנשי המאחזים בלשונם. עם אפקטים ואולפן עריכה אפשר לשנות תמונה ולהציג מצג שווא. וילנאי נכשלה ועליה לחשוב על כיוונים אחרים ולתעד את פעילותם של צעירי תל אביב בשעות הלילה - את האונס, הדקירות, השודים והרצח בפאבים ובמועדנים", אמר לערוץ 7 הגורם שפגש ב"שתולה".

"על וילנאי לעזוב את אוהבי ארץ ישראל ולהתעסק בפרשות המטרידות באמת את החברה הישראלית. אם אינה מוצאת אז אפשר לשתוק גם מהלך כזה הוא נכון ובריא לפעמים".

תירא-אל, תושבת מאחז רמת מיגרון, סיפרה לערוץ 7 "לפני כמה חודשים הגיעה אלינו בחורה שנראתה מוזר עם שאלות מוזרות שמסגירות אותה לכיוון מאוד מסויים. היא טענה כי היא רוצה לארגן שבת סטודנטים במאחז רמת מיגרון. המראה שלה וההתנהגות שלה הסגירו אותה. אנחנו קיבלנו החלטה 'כבדהו וחשדהו'. כיבדנו אותה אך היינו זהירים אם היא הייתה אומרת לנו שהיא מערוץ 2 היא הייתה מקבלת את אותן תשובות חבל שזו דרך ההתנהלות כיום. הצופים לא טיפשים - התסריט נכתב מראש. כל אקט כזה רק מחזק אותנו", אמרה.

העיתונאית אורלי וילנאי נשואה לאיש השמאל הקיצוני, גיא מרוז.