הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: איתי כהן, "במחנה"

אמהותיהם של חללי "אסון הכבל", עתרו היום לבג"צ, על סירובם של שר הביטחון, והרמטכ"ל, להיפגש עמן, לאור התנגדותן למינויו של הרב פרץ, אשר היה טייס המסוק ב"אסון הכבל", לתפקיד הרבצ"ר.

כן מבקשות העותרות צו ביניים אשר ימנע את כניסתו של פרץ לתפקיד, עד לקיום פגישה ביניהן לבין שר הביטחון והרמטכ"ל.

בעתירה שהוגשה הבוקר לבג"צ, באמצעות עו"ד אליעד שרגא, עותרות האמהות השכולות, גב' לאה צוריאנו וגב' מאיה נוסבאום, אשר שכלו את בניהן, סמל גיל צוריאנו ז"ל וסמל אסף רוזנברג ז"ל, באסון הכבל בשנת 1992, כנגד  סירובם של שר הביטחון ושל הרמטכ"ל להיפגש עמן וכנגד הסחבת וגרירת הרגליים, אותה נוקט הפצ"ר, בהמצאת פרוטוקולים, הדרושים להן לצורך הגשת עתירה, אשר תמנע את מינויו של הרב פרץ, אשר היה טייס המסוק ב"אסון הכבל", לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

בעתירה, מתבקש בג"צ להורות לשר הביטחון ולרמטכ"ל לנמק מדוע הם מסרבים להיפגש עם האמהות השכולות ומדוע אינם מאפשרים להן לשטוח בפניהם את טענותיהן כנגד מינויו של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר. כמו כן, מתבקש בית המשפט העליון להורות לפצ"ר להמציא לאמהות השכולות, באופן מיידי, את פרוטוקולי ועדת החקירה, בראשות השופט אליהו וינוגרד, אשר חקרה את אסון הכבל, ואשר נחוצים לאמהות השכולות לצורך פגישתן עם שר הביטחון ועם הרמטכ"ל ולצורך הכנת עתירה כנגד מינויו של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר. בג"צ נתבקש לתת צו, אשר ימנע את כניסתו של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר, עד שתתקבל החלטה בעתירה שהוגשה היום.

בליל ה- 10.8.1992, במהלך אימון בנחל דימונה, בו תורגל, בין היתר, חילוץ פצועים באמצעות מנוף הרמה ובו תרגלו גיל ואסף עליה באמצעות כבל למסוק, נקרע כבל מנוף ההרמה, המחבר את הלוחמים למסוק. גיל ואסף נפלו מגובה רב ובסופו של דבר נפטרו מפצעיהם. בעת התאונה היו באזור שמונה מסוקי יסעור נוספים של הטייסת, אשר לקחו חלק באותו התרגיל. בנקודות סמוכות היו לוחמים רבים נוספים של יחידת 669, כולם חובשים מוסמכים ונושאים ציוד רפואי הנדרש במקרי אסון כגון אלו. אולם, תחת פינוי מהיר ביותר של הפצועים באמצעות המסוקים ובעזרת כל החיילים שהיו בתוכם לבית החולים, טייס המסוק, הרב פרץ, החליט להזעיק מבסיס תל נוף במרכז הארץ צוות חילוץ כונן של יחידת 669, והורה ללוחם היחידה להמשיך ולטפל לבדו בפצועים ולדווח לו כל כמה דקות מה מצבם.

דעתן של העותרות אינה נוחה, בלשון המעטה, ממינוי של הרב פרץ לתפקיד הרבצ"ר, עליו נודע להן מן התקשורת, ולמעשה, טוענות העותרות כי הוא אינו ראוי לשמש קצין בצה"ל, קל וחומר קצין בכיר וקל וחומר בתפקיד הרב הצבאי הראשי. בצר להן, פנו העותרות לרמטכ"ל ולשר הביטחון וביקשו לשטוח את טענותיהן בפניהם, בתקווה כי ישקלו שנית את דבר המינוי הבלתי ראוי, בלשון המעטה. אולם, פניותיהן של העותרות נפלו על אוזניים אטומות, ומכאן העתירה שהוגשה היום.

טרם נתקבלה תגובת דובר צה"ל לכתבה.