רבני ארץ ישראל ובראשם הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע, הרב יעקב יוסף בנו של הרב עובדיה יוסף, הרב דוד דרוקמן רבה של קרית מוצקין והרב שלום דב וולפא, פנו הערב במכתב נרגש ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, לקיים דיון מיוחד במליאת הכנסת נגד השדרן גבי גזית שהשתלח בציבור המתנחלים והחרדים, בעקבות החלטת נשיאות הכנסת לדחות את ההצעה לקיים במליאת הכנסת דיון בעניין.

בפניית הרבנים ליו"ר הכנסת נאמר, "קראנו בצער על החלטתך לא לדון במליאת הכנסת בדברי הבלע והשחץ של שדרן הרדיו גבי גזית כנגד ציבורים שלמים בציבוריות הישראלית. במילים קשות ופוגעניות אמר גזית בתוכניתו ב'רדיו ללא הפסקה' על המתנחלים והחרדים בכלל שהם "עלוקות", "פרזיטים" ו"תולעים", ואף קרא לגרשם לחו"ל או לרכזם בשכונות משלהם, ולנתקם ממים ומחשמל.

"דבריו הגזעניים והמסיתים של גזית, מהווים תמרור אזהרה לכל החברה בישראל, דברים אלו אינם יכולים לעבור לסדר היום. דווקא בכנסת ישראל ראוי וחובה לדון בנושא זה ולהוקיע את התופעה המגונה הזאת, שמדביקים סטריאוטיפים על קבוצות באוכלוסיה תוך הסתה לאלימות נגדם", הוסיפו הרבנים.

"הפגיעה של גבי גזית אינה רק בציבור המתנחלים והחרדים אלא פגיעה אנושה באושיות הדמוקרטיה והחיים המשותפים לכולנו כיהודים בארץ ישראל", נאמר במכתב.

לדבריהם, "אם מר גזית היה מחרף כך את הציבור הערבי בישראל, היינו כבר רואים גינויים מנשיא המדינה וראשי מדינות בעולם. כנסת ישראל חייבת בעת הזאת למגר את התופעה המבישה של שימוש בשידור הציבורי לפגיעה והסתה לאלימות נגד אוכלוסיות שלמות במדינת ישראל".