חשש לניגוד אינטרסים? ויינשטיין
חשש לניגוד אינטרסים? ויינשטייןפלאש 90

במכתב ששיגר אמש מבקש יו"ר עמותת אומ"ץ, אריה אבנרי, מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, להדיר את עצמו מהדיונים המשפטיים הנוגעים לפרשת הולילנד. זאת מחשש לניגודי אינטרסים שיעלו במהלך הדיונים. זאת מאחר והיועץ ויינשטיין כיהן בעבר כזכור כפרקליטו של אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר.

בראשית המכתב הזכיר אבנרי בחיוב את המכתב ששיגר ויינשטיין לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, כבר ביום 20.1.10, ובו התחייב שלא לקבל החלטות בנושאים העשויים להוביל אותו לניגוד אינטרסים כזה או אחר. במכתבו זה כתב ויינשטיין לנאמן כי "... הנני מתחייב כי בתוקף תפקידי הציבורי, אמנע מלקבל החלטות בכל צורה אחרת, במישרין או בעקיפין, בנושאים העלולים להעמידני במצב של חשש לניגוד עניינים, ופרט בנושאים הקשורים לעניינים הבאים: בכל לקוח שנתתי לו שירותים משפטיים כמפורט בנספח א' לעיל, למשך חמש שנים מהמועד בו סיימתי לטפל בענייניו של אותו לקוח..."

אבנרי מזכיר לוינשטיין כי לפני זמן קצר כינס פגישה בהשתתפות גורמים שונים בתחום אכיפת החוק לדיון בהשלכות הנובעות מפרשת חקירת הולילנד מאספקטים אורבאניים של תכנון ובניה. "מאחר שהמשטרה חוקרת עתה פרויקטים נוספים שאליהם קשור לקוחך לשעבר, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נראה  לנו שעלול להיווצר מצב של ניגוד אינטרסים לכאורה, בניגוד להתחייבותך הנ"ל, וזאת על אף שאינך עוסק באספקטים הפליליים".

לנוכח זאת "נראה לנו", כתב אבנרי "שיש מקום להרחבת ההגבלה המוצדקת שהטלת על עצמך, ואתה צריך להימנע מלעסוק בכל נושא שיש לו השלכה כזו או אחרת לפרויקטים שבהם מעורב אולמרט כולל בתחומים האזרחיים של תכנון ובנייה".