עונשי אזהרה. פארס
עונשי אזהרה. פארספלאש 90

תא"ל עימאד פארס יתייצב היום (חמישי) בפני הרמטכ"ל, אשר יודיע לו על החלטתו לגבי המשך שירותו בצה"ל, זאת לאחר שבתחילת השבוע הורשע פארס בהליך משמעתי, בעבירה של אי קיום הוראות מחייבות בצבא.

סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ, אשר שפט את פארס, קבע כי הוא לא מילא את הטפסים המתחייבים לנהיגת בת זוג ולא הקפיד לוודא שרק גורם מורשה עושה שימוש ברכבו, וגזר עליו עונש של התראה.

סגן הרמטכ"ל הדגיש כי בצד העבירות ובבואו להכריע את גזר דינו של תת-אלוף פארס, לא ניתן להתעלם מהזכויות הרבות שצבר לאורך השנים בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד ולחימה שביצע.

אולם, בעקבות חוות דעתו של סגן הפרקליט הצבאי הראשי, במשפטו של תא"ל פארס לא עמדה השאלה האם ניסה להסתיר את העובדה שאשתו נהגה ברכב בשעת התאונה, ובכך למעשה שיקר למפקדיו. נושא זה גולגל לפתחו של הרמטכ"ל.

"מעבר להליך המשמעתי, עלה מחומר החקירה, בהתאם לחוות הדעת, כי תא"ל פארס כשל לכאורה באמירת שקר למפקדיו, בכך שמסר להם מידע מטעה לגבי נסיבות האירוע", נאמר בחוות הדעת.

"אין צורך להכביר מילים בעניין ערך האמינות וחשיבות אמירת האמת בצה"ל... כוחו של צה"ל נשען על עמוד שידרה של מפקדים ישרים ואמינים, אשר דבריהם אמת וכל האמת, ואשר דיווחיהם חקוקים בסלע". סגן הפצ"ר המליץ לרמטכ"ל כי חריגה חמורה זו תטופל במישור הפיקודי, באמצעות נקיטת צעד פיקודי משמעותי והולם נגד תא"ל פארס.

לטענת קצינים בכירים בצה"ל, פארס לא רק גרם לימלוי טופס דיווח התאונה על ידי נהגו באופן לא נכון, אלא אף אמר דברים ברוח זו לאלוף פיקוד הצפון אשר שימש באותה העת כמפקדו.

לעומת זאת, תא"ל פארס טוען, כי כבר למחרת התאונה דיווח למצ"ח על נסיבותיה האמיתיות, ולא הכחיש כי הנסיעה לא אושרה ובוצעה בניגוד לנהלים.

נראה כי אשכנזי יתקשה להשאיר את תא"ל פארס בצבא, לאחר שבמקרה דומה בעניינו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר החליט על הפסקת שירותו.