ענת קם
ענת קםפלאש 90

המסמכים שהעבירה כתבת אתר וואלה! ענת קם לעיתונאי אורי בלאו נמסרו לפרקליטות מחוז תל-אביב - כך הודיעו עורכי הדין של עיתון הארץ, מיבי מוזר וטלי ליבליך. הצדדים מנהלים משא-ומתן שיאפשר את שובו לישראל של אורי בלאו השוהה בלונדון.

לפני מספר שבועות חשף ערוץ 7 כי אגודת העיתונאים בתל אביב, המאגדת בתוכה עיתונאים רבים מכל ערוצי התקשורת בארץ, סירבה להעניק גיבוי לעיתון הארץ בפרשת קם.



לערוץ 7 נודע כי מו"ל הארץ, עמוס שוקן, ביקש כי האגודה תגבה את מהלכי העיתון מול השב"כ ותסייע לכתב אורי בלאו, אך האגודה סירבה וקראה לשוקן לפעול להחזרת הכתב לישראל ולהשיב המסמכים למערכת הביטחון.

בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון כי קם תהיה כפופה למעצר בית מלא במשך 24 שעות ביממה, וכי מעתה והלאה גם תהיה כפופה במשך 24 שעות ביממה לפיקוח של אחד מהוריה או אחותה או דודתה. כמו כן הורה בית המשפט העליון כי יהיה עליה להתייצב בתחנת משטרה פעם בשבוע,

השופטים קבעו כי מעשיה של קם "נושאים חומרה מיוחדת במספר רבדים: בראש ובראשונה הם עשויים לפגוע פגיעה של ממש באינטרסים חיוניים של המדינה בהיבטים ביטחוניים וצבאיים. שנית, הם מערערים נורמות פליליות בסיסיות הקשורות בחובות סודיות החלות על כל אדם המועסק במערכת השירות הציבורי, ובמיוחד על מי שמשרת במערכות הביטחון, שבהן לחובות אלה מעמד ומשמעות מיוחדים".