מחאה מתחת לבית. הולילנד
מחאה מתחת לבית. הולילנדפלאש 90

תנועות צעירים וסטודנטים בירושלים מתכננים להקים ביום ראשון הקרוב מאהל מחאה למרגלות שכונת 'הולילנד'. זאת בקריאה להפסיק את המשך הבניה בשכונה ולהשיב את הזיכיונות לבנייה במקום לעירייה כדי שזו תאפשר הקמת מיזמי בנייה מוזלים לצעירים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עופר ברקוביץ', מראשית תנועת 'התעוררות', חבר מועצת העירייה, על המהלך שהוא בין יוזמיו.

למהלך המדובר יחברו תנועת התעוררות, איגוד הסטודנטים של בצלאל, עמותת רוח חדשה ואגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית.

בראשית דבריו מדגיש ברקוביץ' כי יש להמתין ולראות איך מתקדמת ומתפתחת חקירת הפרשה, אולם כבר כעת ברור הוא שמיזם הבניה בהולילנד הוא מיזם שאינו מתאים וראוי לבירה.

"אנחנו רוצים לקדם פתרונות ברי השגה לצעירים בעיר", אומר ברקוביץ' הרואה בתנופת בנייה לצעירים יעד ציוני ראשון במעלה לעיצוב פניה ודמותה של הבירה. "הממשלה לא מבינה את חשיבות פתרונות הדיור לצעירים בעיר", הוא קובע.

ברקוביץ' מוסיף ומציין כי עד כה כוללת שכונת הולינד חמישה מבנים מרכזיים וקיימים עוד שלושה עד חמישה בניינים בתכנון. לדברי המארגנים "אחרי שהתברר לנו שפרויקט הולילנד הוא לא רק מפלצת שמכערת את הנוף הירושלמי אלא גם עדות לשחיתות במערכת התכנון והבניה בירושלים, הגיע הזמן למאבק שיחזיר את הקרקע לתושבי העיר".

"צריך להפוך את סמל השחיתות הזה לסמל תיקון", אומר ברקוביץ' שכאמור מכהן כחבר מועצת העיר ובישיבתה האחרונה העלה את הדרישה, שצפויה להתגבר ולהתחזק אם אכן יוברר שאכן לידתו של מיזם הולילנד בחטא השחיתות.