רונה רמון
רונה רמוןפלאש 90

רעייתו של האסטרונאוט אילן רמון ואמו של הטייס אסף רמון, הביעה את תמיכתה בהצעת החוק על פיו, לא יוכלו כלי התקשורת ליצור קשר עם משפחת ההרוג עד להודעה רשמית של מדינת ישראל.

במכתב שכתבה לחבר הכנסת שי חרמש (קדימה),  ציינה רמון, "כשעה לאחר התאונה החלה תכונה מוזרה בביתי ומסביב לו, קיבלתי הודעות לא ברורות בטלפון ובעודי מנסה לפענח מה פשר הדבר הבחנתי בהתכנסות של צלמים ועיתונאים מול ביתי, כמובן שהבנתי כי אסון נורא אירע, אך לא ידעתי מה בדיוק קרה ובמי משני בני החיילים מדובר".

"בה בעת התקשרה עיתונאית באמתלה כלשהי, וממנה קיבלתי למעשה את הבשורה המרה כי לאסף קרתה תאונה ואני נותרתי עם הידיעה הנוראה ועם הספק מול הנורא מכל. המודיעים הרשמיים של צה"ל הגיעו רק כעבור מספר שעות, זאת לאחר שבדקו ווידאו לפי הנוהל הצבאי את דבר נפילתו של אסף" הוסיפה רמון.

לפי הצעת החוק, שזכה לכינוי "חוק בשורת איוב" עיתונאים לא יוכלו ליצור קשר עם קרובי משפחה מדרגה ראשונה של הקורבן, ולא להתקרב למרחק הקטן מ-200 מטר מהם, במחצית השעה הראשונה מרגע קבלת הבשורה. ההצעה קובעת כי כלי תקשורת לא יוכלו לפרסם תמונה או סרט של בני המשפחה במהלך 48 השעות שלאחר האסון, אלא אם כן נתנו לכך אישור בכתב. עיתונאי שיעבור על החוק צפוי לחודש מאסר או לקנס של 300 אלף שקלים.