שנאה עצמית. ברק
שנאה עצמית. ברקצילום: פלאש 90
לשכת שר הביטחון מבהירה הערב (מוצאי שבת) כי אין שינוי במדיניות לגבי השכונות היובל וחרשה.



מלשכת ברק נמסר הערב כי "כבר בינואר ‏2010 הודיע משרד הביטחון לבג"צ על כוונתו לקיים סקר קרקעות. ההודעה לבית המשפט ביום שישי מעדכנת כי משרד הביטחון ממשיך ומקדם את קיומו של סקר הקרקעות ולאור תוצאות הסקר בתים שנבנו על קרקעות פרטיות יהרסו ומבנים שנבנו על קרקעות מדינה עתידם יישקל. לפיכך, הפרסומים כי השכונות היובל וחרשה יוכשרו אינם נכונים".
 
ביום שישי דווח כי איתן ברושי, עוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות, כתב היום לבג"ץ כי הממשלה מתכוונת לאשר הבתים בשכונת היובל וחרשה.



"אבקש לעדכן, כי כפי שהודענו בינואר 2010, אנו מקדמים קיומו של סקר קרקעות בחרשה ובהיובל, אשר יקבע אם מדובר באדמות מדינה. השלמתו של סקר קרקעות כאמור, אורכת זמן ודורשת משאבים, וכן יש לבצעה בלוח זמנים שיתואם, בין השאר, להתרחשויות בשדה המדיני, לרבות עיתוי וזמן", כתב ברושי.



"ככל שיתברר בסקר הקרקעות כי מדובר באדמות בבעלות פרטית, ייאכפו צווי ההריסה בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי משרד הביטחון. ככל שיתברר כי מדובר באדמות מדינה, יילקח הנתון בחשבון בגיבוש החלטה סופית, לרבות שקילת האפשרות להסדיר את הבנייה במקום. בנסיבות אלה אין מקום, בשלב זה, לחייב את המשיבים לממש את צווי ההריסה".