מחשב
מחשב
ועדת השרים תדון מחר (יום א') בתיקון לחוק זכויות יוצרים שמטרתו לאפשר שימוש חופשי בתמונות בבעלות המדינה – בדומה למצב בארה"ב.

"הכסף שלנו – הזכות שלנו" – תחת סלוגן זה תוביל ויקימדיה ישראל את הצעת החוק (פ/2273/18) לתיקון חוק זכויות היוצרים, אשר מטרתו לאפשר שימוש חופשי בתמונות שבבעלות המדינה לכל אדם – בין אם בבלוג אישי, בין אם באתר, בהדפסה בספר או חוברת – והן באנציקלופדיה החופשית - ויקיפדיה.

הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ מאיר שטרית ועליה חתומים גם יו"ר ועדת החינוך, זבולון אורלב, וחברי הכנסת זאב בילסקי, אריה ביבי, רוברט אילטוב ואנסטסיה מיכאלי. ח"כ שטרית נענה לבקשתה של העמותה לקדם את הנושא בעקבות דיון מיוחד בוועדת הטכנולוגיה שנערך לפני מספר בחודשים לרגל 100 אלף ערכים בוויקיפדיה העברית, ותרומתה לחינוך והידע בישראל.

בהודעת החברה נמסר "ויקימדיה ישראל, כמי שפועלת הן לתמיכה באנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה והן לעידוד ותמיכה בחופש ידע במדינת ישראל, רואה בשינוי חוק זה חשיבות עליונה. בארכיוני המדינה קיימות עשרות אלפי תמונות – תיעודיות ורשמיות שאינן נגישות לציבור, אינן מוצגות באינטרנט ואין לציבור זכות שימוש בהן. כיום כל תמונה שצולמה על ידי גוף ממשלתי – לרבות משרד החוץ, לע"מ ודובר צה"ל – מוגנים בזכויות יוצרים. לציבור אסור לעשות כל שימוש בתמונה ללא אישור מהגופים הנ"ל, ותשלום אגרת שימוש על כל שימוש בתמונה".