יש מקום גם לצעירים. הולילנד
יש מקום גם לצעירים. הולילנדפלאש 90

היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עורך הדין יוסי חביליו, החליט כזכור לפני ימים להקפיא את המשך בניית פרוייקט הולילנד לנוכח החשדות שנקשרו במיזם. זאת עד שיובררו הפרטים בפרשה ולאחר מכן יוחלט כיצד לנהוג בשטח עליו אמורים היו להיבנות עוד שלושה עד חמישה מבני ענק.

כפי שדיווחנו לפני ימים אחדים, מתכוונים ארגוני סטודנטים וצעירים ירושלמיים להקים היום למרגלות השכונה מאהל מחאה בקריאה להפקיע מהיזמים את האדמות שעליהם טרם נבנה המשך הפרויקט ובמקומו להקים במקום מגורים מוזלים לצעירים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עופר ברקוביץ', מראשית תנועת 'התעוררות', חבר מועצת העירייה, על מהלך המחאה שהוא בין יוזמיו. "אנחנו רוצים לקדם פתרונות ברי השגה לצעירים בעיר", אומר ברקוביץ' הרואה בתנופת בנייה לצעירים יעד ציוני ראשון במעלה לעיצוב פניה ודמותה של הבירה. "הממשלה לא מבינה את חשיבות פתרונות הדיור לצעירים בעיר", קבע והוסיף: "צריך להפוך את סמל השחיתות הזה לסמל תיקון".

כאמור המיזם מוקפא כעת על פי החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים במטרה לבחון את ההיתרים שניתנו, ביחס לזכויות הבניה שנותרו בפרויקט כולו.

הועדה מעריכה כי קיים פער בין היקפי החפירה שהונפקו למגרשים 13-15 בפרויקט, אל מול זכויות הבניה ויחידות הדיור שנותרו בפרויקט. הבדיקה העלתה כי בכל הפרויקט כולו נותרו אישורים לבניית 79 יחידות דיור בלבד, וכי היתרי החפירה שביקשו היזמים יביאו לחריגה גדולה מאחוזי הבניה המאושרים.

בתקופה הקרובה יבחנו הגורמים המקצועיים בעירייה את הנושא, ישמעו את עמדת היזמים ויביאו את עמדתם המקצועית לדיון נוסף בוועדה המקומית, בטרם יגובש סיכום עם יזמי התוכנית.