כניסה לקבר יוסף - תיעוד


למעלה מאלף וחמש מאות איש מרחבי הארץ השתתפו הלילה (ב) בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל הספירה "יסוד שביסוד" שבספירת העומר. הכניסה לקבר יוסף היתה באישור וליווי צה"ל ואורגנה ע"י אגודת "שכם אחד" והמועצה האזורית שומרון.

בין הבאים היו רבנים ומקובלים ובראשם "הרנטגן" - הרב יעקב ישראל איפרגן מנתיבות, "הסבא" - הרב יוסף שוורץ מנתניה, הרב שלום ארוש וכן הרב אליקים לבנון, הרב דוד דודקביץ וגרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון.

ההתרגשות הרבה הקיפה גם את האזרחים וגם את החיילים במקום. חיילים רבים התפללו וקראו בספר התהילים יחד עם האזרחים, חיילים רבים התפללו עם דמעות התרגשות בעינים. האורחים הרבים הזדעזעו ממראה המצבה המחוללת וסימני הפיח בחלקים רבים במבנה, וכן מכיפת הקבר הנתוצה. במקומות שונים במבנה הריחו המשתתפים ריח שתן.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחטיבת שומרון בראשות אל"מ איציק בר על האבטחה. מסיקה התייחס למראה מבנה הקבר המחולל ולדרישה להשיב את הנוכחות היהודית הקבועה לקבר יוסף, כמו גם ללחץ האמריקאי על ממשלת ישראל בנושא הבניה.

"עם ישראל משתוקק לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולחדש את האחיזה במקום, דבר שאפילו לפי הסכמי אוסלו האומללים אמור להיות. מראה הקבר המבוזה על אף שליטת מדינת ישראל בפועל בשכם מאז מבצע "חומת מגן" ממחיש לנו כמה צריכים אנו ללמוד מיוסף הצדיק גאוה לאומית מהי. אני מקוה שהמדינה תשאב מיוסף הצדיק, מאבות האומה שהיה מנהיג אמיתי, את המנהיגות והעוצמה לעמוד בתוקף ובגאוה על ריבונותנו בארץ ועל חירותנו בכולה -בירושלים ובשומרון כאחד - גם מול אוייב וגם מול ידיד".