וידאו: 43 רבנים עלו להר הביתבאדיבות הרב אריה ליפו

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מסר הבוקר "אני מתפלא הבוקר על ידידנו יהודה גליק שמשבח את המשטרה. עמדתי במקום וראיתי מחזה מביש של התנכלות זדונית של המשטרה בראשות הקצין, אבי רואיף, עשרות רבנים עמדו בשמש יותר משעה וחצי בזמן שאלפי גויים חלפו על פניהם. המשטרה ביישה את הרבנים, ערכה עליהם חיפושים כאילו הם פושעים. זהו יום שחור למשטרת ישראל".

בית הקב 43 רבנים עלו הבוקר לתפילה בהר הבית, זוהי קבוצת הרבנים הגדולה ביותר שעלתה אל הר הבית כקבוצה, מאז שחרורה במלחמת ששת הימים.

בין הרבנים ניתן למנות את הרב דב ליאור (ראש ישיבת ההסדר בקרית ארבע), הרב יעקב מידן (ראש ישיבת ההסדר "הר עציון"), הרב רא"ם הכהן (ראש ישיבת ההסדר עתניאל), הרב אבי גיסר (רב הישוב עפרה), הרב יהושע שמידט (ראש ישיבת ההסדר שבי שומרון) הרב יצחק ברנד (ראש כולל מעמנואל) ועוד רבנים ור"מים רבים. עם הרבנים עלה גם חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי).

מטרת העלייה היא  בראש ובראשונה, 'דרישת ציון' – ביטוי לקשר העמוק למקום המקדש. מעבר לכך יש לעליה משמעות מבחינת התודעה הציבורית; נוכחות של רבנים העולים יחדיו מראה, לתלמידיהם בפרט ולציבור בכלל, את הערך והחשיבות שבעלייה להר הבית בקדושה ובטהרה.

העלייה מאורגנת על ידי אגודת 'אל הר המור' והקרן למורשת הר הבית, ומנוהלת על ידי ועדת רבנים מיוחדת הכוללת את הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר, הרב אברהם וסרמן ר"מ בישיבת רמת גן, והרב יצחק לוי ר"מ בישיבת הר עציון.

עליית הרבנים המתקיימת בפעם השלישית החלה לפני שלוש שנים בשנת הארבעים לאיחוד ירושלים. העלייה תואמה במלואה עם משטרת ירושלים ובאבטחתה. כמידי שנה, הרבנים עלו אחרי טהרה מדוקדקת הכוללת טבילה במקווה טהרה, והלכו בהר הבית אך רק במקומות המותרים לפי ההלכה. 

עם הרבנים עלו גם הח"כים אורי אריאל ומיכאל בן ארי. ח"כ אורי אריאל, מהפעילים הבולטים לעידוד עליית יהודים בטהרה להר הבית, ציין כי "עליית הרבנים נועדה להזכיר לנו את העיקר ביום ירושלים: לא הכותל הוא משא נפשינו אלא מה שמעבר לו - הר הבית מקום בית מקדשנו".

יהודה גליק יו"ר הקרן למורשת הר הבית ממארגני הארוע מציין כי " ברוך ה' עליית יהודים להר הבית בקדושה אינה נחלת יהודים בודדים אלא מדובר כבר בנוהג רווח בקרב שדרה רחבה מאוד בציבור הדתי והחרדי.. אנו מודים למשטרת ישראל אשר איפשרה עלייה קבוצתית זו ואיבטחה את הרבנים בכל מהלך השהיה בהר ומקווים כי מדובר בתחילתה של התגשמות דברי הנביאים "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים... ונהרו אליו עמים רבים ...כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים... לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" ואלו שיחות הקירבה האמיתיים".