בעקבות הודעת משרד הביטחון על הפסקת המבצע להצבת מיגוניות באשקלון, וההצהרות ולפיהן כלל לא הייתה הבטחה להציב עוד מיגוניות פתחו תלמידים באשקלון במבצע התרמה למעון משרד הביטחון.

התלמידים יצאו לצמתי הרחובות והתרימו נהגים בעיר לצורך השלמת פרויקט הצבת המיגוניות במוסדות החינוך שבעיר. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם ארז מנשה, תלמיד כיתה י'א בעיר ויו"ר מועצת התלמידים והנוער, מהוגי ויוזמי המהלך.

"הם אומרים שאין כסף ואומרים שלא היו הבטחות, אז אנחנו מתרימים למענם. אנחנו בסיכון", מזכיר מנשה "רקטה נפלה בשבת ליד אשקלון ואנשים לא ידעו מה לעשות. לפני כחודש נפלה רקטה בכיתה באשקלון ולמזלנו אף אחד לא היה שם. הממשלה לא מפרסמת את זה כי הם לא רוצים להיות אשמים, אבל תפקידם להבטיח את בטחוננו".

את מבצע ה"התרמה" שכאמור החל בסוף השבוע שעבר ובכוונתם להמשיך גם בימים הקרובים על פי החלטת בג"ץ בסוגיה הוא מסכם בסיפוק: "העלאנו את המודעות. הרמנו קול צעקה, באנו עם שלטים ומיקרופונים והנהגים עודדו אותנו. אנחנו עושים את מה שמשרד הביטחון היה צריך לעשות".

"הכסף שהנערים האלה יאספו כבר עכשיו שווה יותר מעשרים מליון ש"ח" אמרה אחת הנהגות שהותרמו.

הנערים הצהירו כי בכוונתם להמשיך את פעילותם בשבועות הקרובים ואת הכסף שייאסף ישלחו ללשכת שר הביטחון. "אנחנו בטוחים שידעו מה לעשות עם הכסף שם" אומר נהג אחר.