מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, הגיש הבוקר (ג') את הדו"ח השנתי ליושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין. יו"ר הכנסת קידם בברכה את המבקר ואנשי משרדו, וציין כי בעשור האחרון משמש מבקר המדינה רשות עצמאית בכל הקשור לביקורת על פעולות הממשלה והכנסת, ועצמאותו מתבטאת גם בפיקוח על הכנסת ברמה המינהלית.

מבקר המדינה, לינדנשטראוס, קרא למחוקק לתת כלים לוידוא ביצוע הביקורת. לדבריו, "ללא ביקורת דמוקרטיה אינה יכולה להתקיים. כיום, חסרה לנו חקיקה הנוגעת לוידוא ביצוע. אין בחוק מבקר המדינה סעיף המחייב וידוא ביצוע דוחות הביקורת. אני תומך בחקיקה הקובעת שאי ביצוע והתייחסות לדו''חות המבקר ייחשב עבירה משמעתית. זה ייתן בידינו כלי חשוב. אני מבקש מיו''ר הכנסת להעניק את הגיבוי להעברת תיקון לחוק בכנסת. עקרון הביצוע הוא אחד הכלים החשובים בעבודת הביקורת".

ריבלין אמר בתגובה לבקשת המבקר: "למדינת ישראל יש ריבון אחד והוא הציבור, שהכנסת היא נציגתו הבלעדית. הציבור קורא את דו''חות הביקורת, ושופט את שליחיו. נושא המעקב אינו מספיק. לא די רק במעקב ובהשארת האופציה בידי המבוקרים אם לפעול לפי ההמלצות.  אפעל בתיאום עם הממשלה לקידום יוזמה זו. אני בהחלט מאמץ יוזמה המחייבת מתן כלים בידי גוף הביקורת שיאפשרו וידוא ביצוע והתייחסות מצד המבוקר. תפקיד הכנסת כמפקחת על הממשלה, נעשית גם על ידי ביקורת המדינה".