תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציהצילום: דו"צ

משט הסיוע לעזה, המאורגן על ידי קואליציה של ארגונים פרו-פלסטיניים נמצא בשלבי ההכנות האחרונות שלו לקראת הפלגה לרצועת עזה.

כפי שחשפנו ב"ערוץ 7" בשבוע שעבר, מימשל חמאס הודיע על השלמת ההכנות לקבלת המשט הימי. במסגרת זאת שופץ והועמק נמל הדיג בעזה.  ממשלת החמאס ברצועה מסרה על כוונתה לשלוח איגרת תודה לנשיא תורכיה, רג'ב טיב ארדואן, על מאמציו למען הרצועה ולהזמינו לביקור רשמי.

ארגון FREEGAZA  דווח, כי הספינה הראשונה במשט, "רייצ'ל קורי" (על שם העיתונאית הבריטית שנהרגה בטעות מירי צה"ל בעזה), צפויה לצאת מנמל דונדאלק  באירלנד כבר מחר, יום רביעי. ג'מאל אלח'ד'רי, פעיל חמאס, יו"ר הועדה העממית למאבק במצור, מסר כי בשבת הבאה, 22 במאי, צפויות לצאת שמונה ספינות בו זמנית מיוון ומתורכיה.

המשט הימי צפוי להגיע לקפריסין ב-26 במאי או למחרת, ומשם לצאת לעזה.  "הוועדה האירופאית להסרת המצור מעל הרצועה" ציינה, מצידה, כי הספינות האירופאיות המשתתפות במשט תצאנה מנמלי אירופה ב-15 במאי.

על פי "הוועדה האירופית להסרת המצור מעל עזה" יכלול המשט שלוש ספינות משא וחמש ספינות נוסעים שיישאו על סיפונן כ-900 נוסעים מ-20 מדינות, בהן מדינות אירופה ותורכיה. ספינות המשא צפויות לשאת כ-5,000 טון סיוע כגון חומרי בניה, בתים מוכנים, תרופות וציוד רפואי לבעלי מוגבלויות כגון קביים, כסאות גלגלים ומכונות דיאליזה. "איחוד אנשי הכיבוי הבריטי" הודיע כי ישלח 200 חליפות הגנה מפני אש וציוד נוסף עבור מנגנון הגנה אזרחית המזוהה עם חמאס.

לפי שעה לא פורסמה רשימת הנוסעים. על פי דיווחים קודמים ייטלו חלק במשט פעילי זכויות אדם, חברי פרלמנט ועיתונאים.  בין אנשי הממשל המשתתפים עלה שמו של  חבר המועצה המחוקקת היוונית ג'וזף זיזיאדיס. לפחות חלק מהספינות צפויות להפליג תחת דגל המדינות מהן יצאו על מנת להקשות על הפגיעה בהן.

בהקשר זה אמר  ג'וזף זיזיאדיס כי על פי החוק הבינלאומי אם ישראל תפריע למשט אפשר יהיה להגיש נגדה תלונה בבתי המשפט האירופאים, שכן אין לה זכות לעמוד בדרכן של ספינות המפליגות במים בינלאומיים.

הוועדה להסרת הסגר מעל הרצועה הודיעה כי מספר רשתות תקשורת מתכוונות לסקר את המשט הימי. בין הרשתות הללו הוזכרו ערוץ אלג'זירה ויורו ניוז (ערוץ אירופאי). כמו כן דווח כי  מספר עיתונים ידועים יסקרו את המשט.