רדיפה. ברוך מרזל
רדיפה. ברוך מרזל

תושב העיר חברון, ברוך מרזל, מוחה על זלזול גורמי הביטחון בפגיעה בבית הקברות היהודי בעיר, "אצלנו הדברים מאוד ברורים, הערבים שונאים אותנו וקל לפגוע בבתי עלמין של מתים מאשר לפגוע ביהודים חיים, עשרות שנים שהם מחללים את בתי העלמין בחברון, אבל לצערי גורמי הביטחון  לא מתייחסים באותה חומרה לחילול של בית עלמין יהודי כפי שהם  מתייחסים לפגיעה במסגד או באיסלם".

לדבריו אם מסגד היה מחולל כל העולם היה כבר מזמן קופץ, "כל העולם הערבי היה יוצא לרחובות. אבל כשבית העלמין העתיק וכל הקברים של עתניאל בן קנז חוללו עוד בזמן שהירדנים היו פה, בית הקברות שחולל יש בו קברים מאוד עתיקים קבורים פה גדולי עולם כמו הראשית חכמה והשדי חמד, גם קברי הרוגי תרפ"ט והמקום הזה כל הזמן מחולל, שרפו אותו כבר שלוש פעמים, גנבו ועקרו את הגדר".

לקראת הגעתו של המח"ט החדש לגזרת חברון, משבח מרזל את המח"ט היוצא ומביע חשש מזה שיבוא אחריו, "מפקד חטיבת יהודה היוצא אלוף-משנה אודי בן-מוחא היו לו כוונות טובות, אבל זה מח"ט שלא הצליח לעשות יותר מדי תחת שר בטחון עוין, ותחת אוגדונרים ששונאים אותנו, עם אנשים כאלה קשה למח"ט להתבלט, בן מוחא ניסה להיות עניני אבל לא פעם הוא נאלץ לעזור לערבים בגלל ההוראות שהגיעו מהדרג המדיני".

מרזל טוען כי למרות ההכרזה על מערת המכפלה כעל אתר מורשת לאומי ההתנכלויות של הממשלה למערה נמשכות, "הם לא נותנים לנו להתפתח, הם עסוקים רק בדבר אחד איך להפריע ליהודים אם אפשר, אנחנו רוצים לשים קופת צדקה או לבנות שירותים לזקנים הם לא נותנים לנו, רצינו לשים מעלית לנכים, הם מתנגדים, היישוב היהודי רצה על חשבונו לתקן את הגג הדולף במערה הם מתנגדים".

הוא מביע חשש שהמח"ט החדש שהוא מינוי של ברק יהיה עוין לציבור המתיישבים, "אם מישהו התרשם לטובה מהמח"ט הקודם אודי, שלא יחשוב שזה יחזור על עצמו,  אהוד ברק דואג לתקן את הטעות הקודמת אודי,  ושולח לנו את גיא חזות הידוע לשמצה מהשומרון, לשומרון הוא ישלח את נמרוד אלוני שידוע כעוכר מתנחלים. מדובר פה בקצין עוין שחירחר ריב ומדון עם המתיישבים, כשיש מולי קצין של האויב אני נלחם בו, אבל כזה קצין של צה"ל שרוצה לריב איתי ולחרחר מריבות איתי אז מבחינתי זה אדם בזוי".

מרזל מצטרף לאלה שמקווים שהאלוף גדי שמני לא יתמנה לרמטכ"ל, "שמני היה מח"ט כושל בחברון, אלוף פיקוד עוין ליהודים, אבל כנראה שזו  הרמה שלנו ומי שעוין מקודם בדרגות, עם שר בטחון כזה, מי שעוין את המתיישבים מתקדם, אבל ב"ה אנחנו עוד ניושע מהשלטון הרע הזה".