ההפגנות היום
ההפגנות היוםפלאש 90

ברשות העתיקות מעריכים הערב כי עבודות החפירה במתחם בית החולים "ברזילי" באשקלון יסתיימו היום או מחר. ארכיאולוגים קבעו כי כל הקברים שנחפרו ועצמאותיהם הוצאו הם קברי פגאנים, זאת ע"פ סוג הקבורה ואבני הקבורה.

כוחות גדולים של משטרה ממשיכים לאבטח את אזור ביה"ח למרות שהשקט נשמר, מחסומים ניצבים בכניסה הצפונית והדרומית של העיר. לערוץ 7 מסר ניצב משנה פרץ עמר, קצין המבצעים של משטרת ישראל, "לשמחתנו הרבה אנו שולטים במצב ונכון לעכשיו אפשר לנשום בשקט. נערכנו בהתאם ולא איפשרנו מעבר לאותם מפגינים. התוצאה היא שאנשי הרשות עושים את עבודתם בצורה נמרצת בכדי לסיים את הפעילות בזמן הקצר ביותר. בי"ח על צוותיו מתפקד רגיל, כמו גם העיר אשקלון הממשיכה בסדר יומה".



עוד הוסיף עמר "המשטרה ממשיכה בפעולתה למרות שהמחאה שככה".

.

47 מפגינים חרדים נעצרו במהלך יום החפירות, 17 מהם הובאו בשעות הצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בקריית גת. על קיר חדר מעצר מאולתר בבי"ח ברזילי נרשמו כתובות נאצה, "בי"ח ברזילי שודד קברים יהודיים" וצוירו צלב קרס = מגן דוד.



אירית כהן, תושבת אשקלון אמרה לערוץ 7 "סוף-סוף יצאנו מאותו פלונטר של חוסר בטחון. עד מהרה יבנו את חדר המיון הממוגן שתושבי אשקלון בעת איום ממשי יוכלו להגיע אליו בבטחון".