מכשירים. בן אליעזר
מכשירים. בן אליעזרצילום הגולן
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, חנך הבוקר (ב') את המרכז להכשרה מקצועית תל ארזה בלב השכונה החרדית בירושלים, בה היו התפרעויות אמש. במרכז להכשרה מקצועית משתתפים 500 איש, מתוכם כ-180 בני העדה החרדית, כולל הכשרה, המתקיימת לראשונה, לכיתה עם 40 חרדים שעוברים קורס חשמלאי מוסמך.



השר התייחס בדבריו למהומות וההתפרעויות. "אני חונך היום את המרכז להכשרה מקצועית, אחרי לילה של מהומות ושריפות. חברה נורמאלית לא יכולה להסכים לחיות כך. אם אנחנו רוצים לחיות במדינה הזו למרות הניגודים שבה, אני גאה לחיות במדינה דמוקרטית, אך לא נוכל לקבל בשום אופן מיעוט ששורף את האדמה עליה הוא יושב. באותו מיעוט, שלא מייצג את העדה החרדית – עלינו לטפל ביד ברזל.



אני שמח על כך שההנהגה החרדית הוקיעה בקולי קולות את המעשים אתמול ואמרה שלא נוכל לעבור על כך לסדר היום, משום שמעשים אלו פוגעים קודם כל בקהילה החרדית עצמה.



"אני נמצא במאמץ כביר על מנת לנסות ולהוציא את הנשים והגברים החרדים לעבוד. לאט לאט אנחנו רואים כי מתחיל שינוי, ויש יותר ויותר נשים שמשתלבות בחברות היי-טק וגברים  שעוברים הכשרות טכנולוגיות. הגדרנו את האוכלוסייה הזו כאחת מאלו שצריכות לקבל עדיפות ממשלתית, ורק אתמול הצגתי בפני רה"מ את תכניתי לתעסוקת חרדים.



"כל אזרח במדינה צריך להבין את המסר איתו אני הולך כל חיי – "אני עובד, משמע אני חי". מגיל 12 התחלתי לעבוד, מגיל 18 אני בצבא, ועד היום לא הפסקתי לעבוד אפילו לא יום אחד. ככה אני מחנך את ילדיי ונכדיי, ולכן אני שמח לראות כאן במרכז אנשים מוכשרים שאנחנו מכשירים כדי שיצאו לעבוד. אנחנו נסייע לכם כדי שגם ביום שאחרי, יוכלו למצוא עבודה ולהשתלב בכוח היצרני במדינה.



"לפני שנה עם הגעתי למשרד רצו לסגור את מרכזי ההכשרה המקצועית. הוכחנו שנושא ההכשרה המקצועית בישראל הוא "סם החיים" לכל אלו שרוצים לעבוד. אני שמח שלא רק שלא סגרו את המרכזים להכשרה מקצועית – אלא הצלחנו להוסיף תקציב רב לפעילותם".